مشخصات يك فست فود خوب

سه شنبه 20 اسفند 1398
12:29
منم من

مشخصات يك فست فود خوب : ويژگي هاي خاصي هستند كه يك فست فود خوب را از يك فست فود معمولي متمايز مي‌كند از جمله كيفيت غذا كه باعث مي‌شود هاي يك فست فود خوب با مشتري هاي راضي پر شود اما نكات ديگري هم هستند كه توجه به آنها در زمان راه اندازي فست فود باعث جذب افراد بيشتري به فست فود شما مي شود.

مشخصات يك فست فود خوب


توجه به اصول بهداشتي فست فود


رعايت اصول بهداشتي در كاركنان يك فست فود بايد آنقدر مشهود باشد كه مشتريان با يك بار آمدن به آنجا از اين موضوع مطلع شود داشتن كلاه و دستكش و البته لباس‌هاي يكدست تميز و با رنگ روشن و پاك كردن سريع ميز غذايي كه پيش از اين مشتري ديگري از آن استفاده كرده است نكته هاي اوليه هستند كه بايد به آنها دقت شود.


قابل رويت بودن آشپزخانه فست فود


فست فود هايي كه آشپزخانه و بخش سرو و غذايشان قابل مشاهده هستند و مشتري مي‌تواند تمام كارهايي كه براي تهيه غذا اجرا مي‌شود ببيند براي انتخاب مناسب تر هستند زيرا در اينصورت كاركنان فست فود بايد به نكات بهداشتي و اصول حرفه‌اي آشپزي و بيش از پيش توجه كنند.


كاركنان مودب و پاسخگو


مناسب بودن سر و وضع كاركنان و پاسخگو بودن آنها در برابر مشتري از ويژگي هاي يك فست فود خوب است آنها بايد با كمال ادب و احترام به درخواست‌هاي مشتري پاسخ دهد و به شكايت‌هاي احتمالي آنها رسيدگي كند رعايت اين نكته ها ابتدايي ترين موارد در امر مشتري مداري در فست فود هاست.

مشخصات يك فست فود خوب


مشخصات يك فست فود خوب


تهيه پرس هاي غذايي به اندازه در فست فود


يك فست فود خوب در مصرف مواد غذايي زياده‌روي نمي‌كند و اين ويژگي خود را به عنوان يك صفت ويژه به مشتري مي شناساند تمام پرس هاي سرو شده در فست فود بايد به اندازه يك فرد عادي باشد و بشقاب با بهترين تزيينات در اختيار مشتري قرار گيرد به طوري كه هم سير شود و هم احساس پري نكنند.

داشتن سيستم تهويه مناسب


سيستم تهويه يك فست فود بسيار مهم است زيرا در غير اين صورت بوي انواع غذاها در سالن غذاخوري پخش مي‌شود و باعث ناراحتي مشتري خواهد شد.

فضاي مناسب در فست فود


محيط يك فست فود نبايد آنقدر كوچك باشد كه ميزها بيش از اندازه به هم نزديك قرار بگيرد و در اين صورت مشتريان احساس ناامني مي كنند نمي توانند با آرامش و راحتي غذايشان را مي كنند.

حضور مسئول فست فود در كنار مشتريان


حضور مسئول فست فود در جايي كه مشتريان به صرف غذا مي پردازند و پرس و جو از آنها درباره كيفيت و كميت غذا مورد پسندتان اصلي آن است نشانه آن است كه فست فود به مشتريانش اهميت مي‌دهد و همواره در پي بهتر شدن است وجود فرم هاي نظرخواهي مي‌تواند نشانه‌اي از همين اهميت قائل شدن براي مشتري باشد.

وجود ميزهاي شيشه اي در فست فود


از آنجا كه سطوح پلاستيكي آلودگي ها را به خود جذب مي‌كند در يك فست فود مناسب بايد ميزهاي شيشه وجود داشته باشد تا به راحتي تميز شوند. به علاوه از پارچ نبايد براي سرو نوشيدني ها استفاده كرد. بلكه آنها بايد وكيوم شده باشند و با همان بطري و ني سرو شوند . استفاده از ليوان و پارچ احتمال انتقال آلودگي را بالا مي برد.

رعايت تناسب در ميان غذاها ي فست فود


بيشتر غذاهاي موجود در منوي فست فود ها غذاهاي سرخ شده چيبسي يا بسيار چرب هستند در حالي كه در يك فست فود خوب هنگام تهيه منو بايد تناسبي ميان غذاهاي گريل، سرخ شده، كبابي يا پخته در نظر گرفته شده باشد. اين كار نشان مي‌دهد فست فود به سلامت مشتريانش توجه دارد در ضمن اگر غذاي جديدي در منوي غذايي قرار داده شده است كه به نظر مي‌رسد مشتري ان را نمي شناسد بهتر است يا مواد اوليه آن جلوي نامش ذكر شوند يا سفارش گيرنده فست فود با داشتن اطلاعات كافي اين غذا را به مشتري معرفي كند.


داشتن نور كافي و شلوغ نبودن فست فود


داشتن نور كافي و شلوغ نبودن فست فود از ديگر ويژگي هاي يك فست فود خوب است كه مسئولان آن بايد به اين نكته ها دقت داشته باشند

داشتن منوي غذاي خوب فست فود


در منوي غذاي يك فست فود دوستدار سلامت، غذاهاي خوشمزه و سالم به چشم مي خورد مثلا با در هم آميختن مواد غذايي با كيفيت و مغذي غذاهاي تهيه مي‌كنند كه مشتري تا به حال آنها را امتحان نكرده باشد اما با صرف آنها مشتري هميشگي فست فود شود براي اين منظور داشتن يك اشپزي خلاق و با تجربه و آگاه از ظرايف تغذيه اي بسيار مهم است.

مشخصات يك فست فود خوب


مشخصات يك فست فود خوب

مراحل فني و تخصصي راه اندازي فست فود


انتخاب نوع فست فود يا رستوران با بودجه شما

تعيين اسم مورد تاييد اتحاديه و مراجع ذيصلاح

انتخاب مكان مناسب

طراحي دكوراسيون داخلي با استانداردهاي روز جهان

نورپردازي حرفه اي و كم هزينه

انتخاب تجهيزات سخت افزار

پلان تخصصي آشپزخانه و تهيه دستگاههاي مورد نياز يك بار براي هميشه

تامين مواد اوليه با قيمت مناسب

قيمت گذاري منوي غذايي در فصول مختلف

ارائه جديد ترين دستور العمل هاي غذايي

تهيه چك ليست ها و فرم هاي راه اندازي

تهيه و طراحي چارت سازماني فست فود

طراحي تابلوهاي راهنمايي فست فود تهيه نرم افزارهاي مورد نياز

تهيه چك ليست ها و فرم هاي راه اندازي

تهيه و تدوين استراتژي جامع خدمات رستوران

طراحي علائم و نشانه هاي رستوران جهت بهره گيري در برنامه هاي تبليغاتي

تهيه نرم افزارهاي مورد نياز فروش. خريد و انبار

گزينش و تامين نيروي انساني

آموزش كاركنان و مديران با مدرك معتبر

تهيه و تدوين برنامه استراتژيك پنج ساله فست فود

تعيين حقوق پرسنل

تهيه و تدوين سياست هاي تشويقي و تنبيهي

تهيه و تدوين شرح وظايف پرسنل

تعيين ساعات كاري و استراحت و سياستهاي مرتبط

طراحي فرم ها و روش هاي كنترل و نظارت بر عملكرد

برآورد هزينه هاي راه اندازي كامل رستوران

تهيه و تدوين برنامه جامع مالي رستوران براي يك سال آينده

تعيين هزينه هاي ثابت و متغير ماهيانه رستوران

تعيين قيمت تمام شده غذاها

بودجه بندي برنامه هاي بازاريابي و تبليغات

طراحي فرم ها و روش هاي كنترل و نظارت بر عملكرد پرسنل و مديريتي

استانداردسازي و آماده سازي جهت دريافت انواع ايزوها

تدوين استراتژي بهداشت محيط فردي و مواد غذايي

طراحي تابلوهاي تبليغاتي رستوران

ثبت و طراحي لوگو، رستوران

طراحي و چاپ بروشورها، تراكت ها. استندها و غيره

طراحي گرافيكي منوي غذايي رستوران

طراحي صنعتي بسته بندي هاي مناسب ويژه غذاهاي سرد و گرم

طراحي گرافيكي بسته بندي هاجهت سرو غذا و دليوري

اجراي روشهاي تبليغاتي اثربخش جهت افزايش فروش در فصول مختلف


خريد تجهيزات و راه اندازي فست فود با فست فود شاپ


فست فود شاپ، با همكاري متخصصان و كارشناسان خود در بخش طراحي و راه اندازي آشپزخانه هاي صنعتي كافي شاپ و فست فود و كافي شاپ و هتل ها، آماده ارائه خدمات و مشاوره به شما مي باشد.


اين شركت با تيم فعال و با انگيزه، كسب و كار خود را توسعه داده و قادر به گسترش روابط تجاري خود با شركت ها و برند هاي معتبر دنيا مي باشند. تهيه لوازم آشپزخانه صنعتي را به ما بسپاريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه راه اندازي فست فود با ما تماس بگيريد. يا مي توانيد به سايت www.fastfoodshop.ir مراجعه نماييد.


[ بازدید : 291 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

در هنگام خريد لاستيك خودرو به چه نكاتي توجه كنيم؟

سه شنبه 20 اسفند 1398
12:11
منم من

در هنگام خريد لاستيك خودرو به چه نكاتي توجه كنيم؟ لاستيك يكي از مهم ترين اجزاي خودرو است كه در كنترل خودرو نقش مهمي دارد. به همين دليل بايد نكات مهم در هنگام خريد و نحوه نگهداري آن را بدانيد. در اين مطلب شما را با نكات مهم در هنگام خريد لاستيك خودرو آشنا خواهيم كرد. با ما همراه باشيد.


در هنگام خريد لاستيك خودرو به چه نكاتي توجه كنيم؟


براي اطمينان از ايمني و عملكرد مطلوب اتومبيل بايد حتماً به وضعيت لاستيك‌هاي آن توجه كنيد. لاستيك‌هاي معيوب نه تنها عملكرد خوبي ندارند؛ بلكه باعث افزايش مصرف سوخت هم خواهند شد. به همين دليل شما بايد حتماً قبل از تركيدكي و... لاستيك‌هاي اتومبيل خود آن‌ها را تعويض كنيد، البته از آنجا كه براي خريد لاستيك بايد هزينه زيادي پرداخت كرد؛ حتماً بايد قبل از خريد لاستيك به فاكتور‌هاي گوناگوني توجه كنيد. اين كار باعث مي‌شود كه بهترين تصميم ممكن را بگيرد و با اطمينان به لاستيك‌هاي جديد خود رانندگي كنيد. اين فاكتورها شامل:


در هنگام خريد لاستيك خودرو به چه نكاتي توجه كنيم؟


1- سرعت مجاز


حداكثر سرعتي كه لاستيك مي تواند به مدت 10 دقيقه تحمل كند سرعت مجاز نام دارد كه اين شاخص با يكي از حروف لاتين A تا Z نشان داده مي شود. روي جداره لاستيك خودروي پرايد، نماد H براي سرعت درج شده كه نشان دهنده اين است كه هنگامي كه لاستيك داراي فشار باد و بارگذاري مناسب است مي تواند 320 كيلومتر سرعت در ساعت راتحمل كند.


اگر بر روي لاستيكي حداكثر سرعت اعمال شود، اما داراي تنظيم فشار باد نباشد و يا اضافه بار روي آن اعمال شود، آسيب مي بيند و يا مي تركد.


2- سايز لاستيك


معمولا افراد، براي مراجعه به خريد لاستيك ، بلافاصله اعداد و ارقامي را بيان مي كنند كه روي لاستيك قديمي خود ديده اند. اما بهتر نيست ابتدا معناي اين شماره ها را بدانيد.


اندازه لاستيك خودرو با علايمي همچون 165/65-R13 (روي لاستيك پرايد) نشان داده مي شود كه به شرح زير است:


165:پهناي لاستيك بر حسب ميلي متر


65:نسبت ارتفاع ديواره لاستيك (فاق) به پهناي آن برحسب درصد


R:راديال


13:قطر رينگ بر حسب اينچ


3- بار مجاز


شاخص وزن لاستيك ميزان باري است كه مي توانيم روي لاستيكها وارد كنيم. عبور از مرز مجاز بار موجب تركيدن لاستيك و وقوع تصادف مي شود پس بهتر است با توجه به فشاري كه بار اضافي درون خودرو به لاستيك ها وارد مي كند، اقدام به حمل بار با خودرو كنيم. حداكثر وزني كه براي هر لاستيك قابل تحمل است ، وقتي كه حداكثر مقدار مجاز فشار را داشته باشد و بين صفر تا 279 متغير است.


اين عدد، براي لاستيك خودروهاي مختلف متفاوت است مثلا نماينده براي خودروهاي سواري، عدد شاخص وزن بين 75 تا 105 است. براي مثال، شاخص وزن براي خودروي پرايد 76 و معادل 400 كيلوگرم بار است، يعني اين لاستيك هنگامي كه حداكثر فشار باد مجاز را دارد، حداكثر 400 كيلوگرم را مي تواند حمل كند.


بايد دقت كنيد كه هرگز لاستيكي را كه شاخص وزن آن كمتر از ميزان توصيه شده از سوي سازنده خودروست، روي رينگ نصب نكنيد.

4- اهميت تاريخ توليد لاستيك در هنگام خريد


لاستيك خودرو نيز مانند محصولات ديگر داراي تاريخ مصرف هستند . تاريخ توليد لاستيك كنار لاستيك به صورت يك عدد 4 رقمي درج شده كه اغلب اين تاريخ 4 سال پس از تاريخ توليد لاستيك هاست يعني لاستيك 4 سال پس از اين تاريخ، ديگر قابل استفاده نيست.تاريخ توليد مصرف لاستيك، به هفته و سال ميلادي بر روي آن مشخص شده است.


اگر تاريخ مصرف لاستيك بگذرد ، خطرات زيادي را به دنبال دارد زيرا ممكن است لاستيك به صورت ناگهاني بتركد و باعث تصادف شده و يا حتي مرگ آورباشد .


در هنگام خريد لاستيك خودرو به چه نكاتي توجه كنيم؟

5- توجه به حداكثر فشار باد در زمان خريد لاستيك


ميزان فشار باد مجاز لاستيك را مي توانيد بر روي ديواره كناري آن مشاهده كنيد. براي بعضي لاستيك ها حداكثر فشار مجاز 32psi، براي برخي 44psi و براي بعضي ديگر از انواع لاستيك ها حتي تا 50psi است.


تنظيم فشار باد تا چند پوند كمتر از حداكثر فشار مجاز، عملي قابل قبول است، اما نبايد در اين كاهش افراط كنيد.هنگام سفر لازم است فشار لاستيك ها را نسبت به فشار توصيه شده به مقدار 4psi كاهش دهيد زيرا لاستيك ها در بزرگراه ها گرم مي شود و فشار درون آن بالا مي رود. فشار كم باد داخل لاستيك، موجب بالا رفتن حرارت آن مي شود.


6- مقاومت حرارتي


مقاومت حرارتي لاستيكها با حروف لاتين و به ترتيب از بالاترين تا پايين ترين درجه، با حروف A، B و C مشخص مي شوند.


7- چسبندگي


چسبندگي ، ميزان قابليت متوقف كردن خودرو را در جاده هاي خيس نشان مي دهد. داشتن چسبندگي بالا به اين معني است كه اين لاستيك، در مسافت كوتاهتري نسبت به لاستيك با چسبندگي پايين تر خودروي حامل خود را در جاده هاي خيس متوقف مي سازد. ميزان چسبندگي از بيشترين تا كمترين، به ترتيب با حروف AA، A، B و C نشان داده مي شود.


8- ساييدگي


اين عدد، ميزان سايش لاستيك را نشان مي دهد و عدد بالاتر بيانگر زمان طولاني ساييده شدن لاستيك است مثلا ، زمان ساييده شدن يك لاستيك با كد ساييدگي 400 دو برابر لاستيكي با كد ساييدگي 200 است. 9


9- برند


هيچ وقت از دو يا چند برند متفاوت در خريد تاير، استفاده نكنيد زيرا هركدام از آنها ساختار، اندازه و نوع متفاوت دارند كه باعث افزايش خطر و ريسك رانندگي مي شود.


مشخصات سازنده اتومبيل را بررسي كنيد.

قبل از انتخاب لاستيك جديد حتماً از سازگاري آن با وسيله نقليه خود اطمينان حاصل كنيد. خودروسازان معمولاً توصيه‌هايي در رابطه با اندازه و نوع لاستيك اتومبيل‌هاي خود داشته و براي اطمينان از عملكرد اتومبيل خود بايد به توصيه‌هاي آن‌ها توجه كرد. شركت‌هاي خودروسازي توصيه‌هايي در رابطه با اندازه، فشار باد و نوع لاستيك داشته و معمولاً آن‌ها را مي‌توان در دفترچه راهنما و تعمير و نگهداري اتومبيل‌هاي گوناگون ديد.


همچنين در برخي از خودرو‌ها مي‌توان اطلاعات يادشده را برروي رِكاب و يا چارچوب درب‌هاي اتومبيل مشاهده كرد. رعايت نكات مندرج در دفترچه راهنما و يا برچسب‌هاي اطلاعاتي لاستيك و فشار باد تاير‌ها تأثير فراواني در طولاني كردن عمر لاستيك‌هاي خودرو دارد.


لاستيك زاپاس را فراموش نكنيد.

هنگامي كه براي تعويض لاستيك‌هاي فعلي اتومبيل خود اقدام مي‌كنيد؛ حتماً بايد لاستيك زاپاس را بررسي كرده و در صورت نياز آن را تعويض كنيد. معولاً از لاستيك‌هاي زاپاس استفاده چنداني نشده و ممكن است كه لاستيك زاپاسِ شما وضعيت خوبي داشته باشد. بعضي اوقات هم لاستيك زاپاس شما ساييدگي و پارگي مهمي نداشته و احتمالاً مكانيك شما توصيه مي‌كند كه استفاده از لاستيك يادشده مشكلي براي شما ايجاد نكرده و فعلاً جواب‌گوي نياز شما خواهد بود.


به هر حال اگر لاستيك زاپاسِ شما شرايط ايده‌آلي نداشته و مشكل‌ساز مي‌شود؛ حتماً براي تعويض آن اقدام كرده و سعي كنيد كه لاستيك زاپاس را حتماً منطبق با مدل، اندازه و... لاستيك‌هاي اصلي اتومبيل خود تهيه كنيد.


قيمت لاستيك مهم است.

يكي از مهم‌ترين و تأثيرگذار‌ترين نكات در خريد لاستيك‌هاي جديد را بايد قيمت آن‌ها دانست. قيمت‌گذاري لاستيك‌هاي گوناگون و تفاوتِ ارزش آن‌ها نشانگرِ كيفيت، عمر و پايداري لاستيك است.


در حال حاضر معمولاً براي خريد لاستيك‌هاي پريميوم بايد بيشتر هزينه كرد؛ زيرا توليد آن‌ها محصول ماه‌ها تحقيق و توسعه است. علاوه بر اين لاستيك‌هاي پريميوم كيفيت، آج و عملكردِ بهتري داشته و از موادي درجه يك براي توليد لاستيك‌هاي مزبور استفاده شده است.


لاستيك‌هايي با قيمتِ متوسط عملكردي مشابه با لاستيك‌هاي پريميوم دارند؛ اما كيفيت مواد مورد استفاده در آن‌ها به هيچ عنوان در حد و اندازه لاستيك‌هاي پريميوم نيست.


در نهايت شما فقط لاستيك‌هاي ارزان قيمت را پيش‌روي خود خواهيد داشت. اين لاستيك‌ها شايد قيمت مناسبي داشته باشند؛ اما عمرِ كوتاهي داشته و بايد با آن‌ها كنار بياييد.


در هنگام خريد لاستيك خودرو به چه نكاتي توجه كنيم؟


به گارانتي لاستيك توجه كنيد.

معمولاً توليدكنندگان لاستيك دو نوع گارانتي را براي محصولات خود در نظر مي‌گيرند. گارانتي نوع اول نقص، پارگي و بي‌كيفيتي آج‌هاي لاستيك را پوشش مي‌دهد. ولي گارانتي نوع دوم خطرات ناشي از معيوب بودن لاستيك در جاده را شامل شده و خيال شما را راحت مي‌كند.


البته بايد به متن ضمانت‌نامه لاستيك‌سازان دقت كرد؛ زيرا بند‌ها و شرايط بسياري در متن ضمانت‌نامه‌هاي ياد شده وجود دارد كه به سادگي باعث فرارِ شركت لاستيك‌ساز از عمل به تعهدات خود مي‌شود. علاوه بر اين برخي از توليد كنندگان لاستيك در صورت معيوب بودن محصول خود به راحتي اقدام به تعويض و جايگزيني آن‌ها خواهند كرد و اين گزينه احتمالاً شما را كمي وسوسه خواهد نمود.


لاستيك در مصرف سوخت تأثيرگذار است.

نكته ديگري كه بايد در انتخاب لاستيك مورد توجه قرار داد اين است كه نوع لاستيك انتخابي در ميزان مصرف سوخت اتومبيل شما تأثيرگذار خواهد بود. لاستيك‌هاي اصلي اتومبيل شما به بهينه‌سازي مصرف سوخت كمك كرده و تعويض آن‌ها مي‌تواند آثار مثبت و منفي فراواني برروي ميزانِ مصرف سوخت اتومبيلِ شما داشته باشد.


براي برخي‌ها عملكرد و كشش اتومبيل از اهميت بيشتري برخوردار بوده و ميزان مصرف سوخت را در اولويت‌هاي خود قرار نمي‌دهند؛ بنابراين بايد خودتان تصميم‌گيري كرده و لاستيكي منطبق با احتياجات و نياز‌هاي خود خريداري كنيد.


موارد بسيار مهمي كه بايد هنگام خريد لاستيك و تاير خودرو به آن توجه كنيد :


دقت كنيد تمام لاستيك هاي خودرو از يك نوع و مشخصات يكساني داشته باشند و در صورت استفاده از لاستيك هاي تيوب دار، حتما تيوب داخل لاستيك را هنگام تعويض لاستيك عوض كنيد.


به هيچ وجه نبايد از رينگ هاي زنگ زده ،پوسيده ،تاب دار و جوشكاري شده استفاده شود.


وارد شدن آسيب جدي به سيستم تعليق و دستگاه انتقال قدرت خودرو نتيجه استفاده از لاستيك هاي غير استاندارد خودرو، خواهد بود.


ساده و بسيار مهم ؛ از لاستيك استاندارد استفاده نماييد.


هنگام كنترل فشار باد، لاستيك ها بايد سرد باشند و اگر لاستيك ها گرم باشند، از خالي كردن باد اضافي بپرهيزيد.

مراقبت هاي بعد از خريد لاستيك


به طور هم زمان بر روي يك خودرو لاستيك هاي راديال و باياس پلاي استفاده نكنيد.


در شرايط مناسبي لاستيك زاپاس را نگهداري كرده و باد آن را همراه با فشار باد لاستيك هاي ديگر كنترل نماييد.


لاستيك هاي باياس پلاي به صورت ضربدري و لاستيك هاي راديال به دليل جهت دار بودن در هر 8000 كيلومتر بايد به صورت طولي جابه جا شوند.


بايد مرتبا عمق آج لاستيك هاي خودرو را بررسي و كنترل نمود. بهتر است قبل از صاف شدن كامل لاستيك آن را از زير خودرو خارج كنيد تا از آسيب سرنشينان جلوگيري شود. امكان روكش كردن مجدد لاستيك هم وجود خواهد داشت.

هشدارها درباره لاستيك ماشين


لاستيك نخ زده قابل اطمينان نيست و براي حفظ جان سرنشينان و ايمني خودرو سريعا بايد لاستيك نخ زده تعويض شود.


لاستيك هاي نو را در اكسل جلوي خودرو نصب كنيد تا با توجه به وزن بيشتر در اكسل جلو و كنترل بهتر فرمان، ايمني خودرو بيشتر شود، در صورتي كه به دليل كمي وزن خودروها در اكسل عقب، بايد چسبندگي خودرو به سطح جاده را با لاستيك هاي سالم تر و با آج بيشتر جبران كرد و از انحراف خودرو در پيچ هاي تند جلوگيري كرد.


هيچ وقت از بالانس چرخ ها غافل نشويد.


از رينگ و لاستيك معيوب يا تعمير شده هيچ وقت استفاده نكنيد.


در صورت مجهز بودن خودرو به سيستم ضد قفل ABS يا سيستم ضد لغزش ASR هيچ وقت سايز رينگ و لاستيك را بدون اصلاح وضعيت سيستم مديريت مركزي ECU تعويض نكنيد زيرا سيستم هاي مذكور، كارايي خود را از دست مي دهند.


خريد لاستيك از دكتر خودرو


دكتر خودرو متشكل از مجموعه فروشگاه هاي تعويض لاستيك مي باشد و در هر نقطه اي كه شما بخواهيد براي خريد لاستيك و نصب انواع لاستيك ميشلن، لاستيك فالكن، لاستيك بارز و لاستيك گلدستون ... در خدمت شماست.


[ بازدید : 271 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

توليد فيلتر هوا زانتيا در منزل

سه شنبه 20 اسفند 1398
12:07
منم من

توليد فيلتر هوا زانتيا در منزل : اگر قصد تهيه و توليد فيلتر هواي خودروي زانتيا در منزل را داريد بهتر است با خواندن اين مطلب با ما همراه شويد تا هر آنچه لازم است را آموزش ببينيد و يك راه درآمدي بسيار عالي براي خود و اطرفيان تان در منزل ايجاد كنيد . فيلتر هواي خودرو زانتيا ساخت شركت سام صنعت قومس با بالاترين كيفيت و داراي استاندارد ايران مي باشد ، اين فيلتر هوا براي تمامي مدل هاي خودرو زانتيا مناسب است .

همانطور كه بارها گفته شده است فيلتر هوا مانند ديگر اجزاي موتور از درجه اهميت بالايي برخوردار است و نقش فيلتراسيون هوا در خودرو را برعهده دارد .

گول قيمت پايين فيلتر هوا زانتيا را نخوريد !


چيزي كه اين روزها به وفور با آن مواجه هستيم فيلتر هواي تقلبي در بازار است . فيلتر هوا غيراستاندارد زانتيا با قيمت پايين نيز از اين بازار جدا نبوده و به شدت در بازار يافت مي شود. اين موضوع تا جايي پيش رفته است كه رئيس اتحاديه لاستيك، روغن و فيلتر هوا در گزارشي اعلام نموده است كه 45 درصد فيلتر هواي موجود در بازار غيراستاندارد است . بنابراين در هنگام خريد فيلتر هوا حتما به اصالت ساخت آن و دارا بودن استانداردهاي لازم توجه نماييد .

همه چيز درباره خودروي زانتيا


زانتيا نام خودرويي است كه بين سال‌هاي 1993 تا 2002 توسط كمپاني سيتروئن در دو نوع اتاق پنج در ليفت بك و استيشن توليد شد. پس از توقف توليد اين خودرو در فرانسه، شركت سايپا در خط توليد تهران بين سال‌هاي از سال 2001 تا 2010 اقدام به توليد و عرضه اين خودرو براي بازار داخلي ايران نمود. موتورها و سيستم انتقال نيرو در نظر گرفته شده براي زانتيا همان موتورهاي مشترك در گروه پي اس آ از 1?6 ليتري چهار سيلندر خطي تا 2?9 ليتري شش سيلندر وي شكل بنزيني و همچنين از 1?9 ليتري ديزلي تنفس معمولي تا 2?1 توربو ديزل بودند. در اين مدل انتقال نيرو به چرخهاي جلو از طريق گيربكس‌هاي 5 دنده دستي گروه پي اس آ و گيربكس‌هاي اتوماتيك ساخت كمپاني ZF آلمان و همچنين گيربكس اتوماتيك AL4 طراحي و ساخته مشترك گروه پي اس آ و رنو استفاده شد.


در اين مدل از سيستم تعليق هيدروپنوماتيك معروف سيتروئن استفاده گرديد ولي به غير از سيستم تعليق هيدروپنوماتيك در برخي مدل‌هاي زانتيا از نسل دوم سيستم تعليق هيدراكتيو نيز استفاده شد كه نسل جديد الكترونيك كنترل از سيستم تعليق هيدروپنوماتيك بودند و بر روي اين مدل‌ها امكان سفارش محور عقب فرمان پذير با ميزان فرمان پذيري 3 درجه نيز وجود داشت. در مدل‌هاي توليد ايران حق انتخاب بسيار محدود بود. بدنه فقط به صورت پنج در ليفت بك و موتورها فقط دو نوع 1?8 و 2?0 ليتر بنزيني و تنها گزينه انتقال نيرو گيربكس 5 دنده دستي.

فيلتر هوا زانتيا

توليد فيلتر هوا زانتيا در منزل


توليد فيلتر هوا زانتيا در منزل


موتور خودرو زانتيا براي تامين نيروي لازم براي حركت به هواي كافي و تميز نياز دارد . تمامي خودروها براي جلوگيري از ورود گرد و غبار به داخل محفظه ي احتراق موتور نياز به يك فيلتر استاندارد دارند .


فيلتر هوا كه اكثر از جنس كاغذ سلولزي آغشته به رزين توليد مي شود ، ذرات گرد و خاك بزرگتر از 6 ميكرون را جذب مي كند . همچنين از عبور 90 درصد ذرات كمتر از 2 ميكرون نيز به داخل محفظه احتراق خودرو نيز جلو گيري مي كنند . البته فراموش نشود كه اين كيفيت هم به جنس قسمت اصلي فيلتر و هم به كيفيت ساخت آن بستگي دارد .


بدون فيلتر هوا مقدار زيادي از آلاينده ها وارد موتور مي شوند و باعث خرابي سوپاپ ها رينگ پيستون و بدنه داخل سيلندر مي شود . فيلتر هوا خودرو زانتيا توليد شده توسط شركت سام صنعت قومس با مواد خالص و تركيب 1 به 3 و كاغذ درجه 1 و داراي 50 تا 60 چين استاندارد مي‌باشد . توليد تمامي فيلترها بصورت اتوماتيك با دستگاه تزريق CNC و با مواد PU درجه 1 توليد مي‌گردد .

زمان تعويض فيلتر هوا زانتيا


زمان تعويض فيلتر هوا خودرو زانتيا توسط توليد كنندگان و كارشناسان فني اكثرا با كيلومتر طي شده بيان مي شود . اما چيزي كه مي توان به طور كلي بيان كرد اين است كه فيلتر هواي خودرو زانتيا پس از طي كردن هفت هزار كيلومتر بايد بازبيني شود و حداكثر در كيلومتر 14 هزار تعويض شود . بدون توجه به كيلومتر پيمايش شده نيز هر 6 ماه بايد فيلتر هوا زانتيا بازبيني و هر يك سال آن را تعويض كرد .


زمان تعويض فيلتر هواي خودرو با توجه به فصل و منطقه متفاوت است اگر در مناطق شهري با ترافيك سنگين زندگي مي‌كنيد ، احتمالا زمان تعويض فيلتر شما كوتاه تر از وقتي است كه در مناطق خلوت خارج شهر يا روستايي رانندگي مي‌كنيد . هر چه بيشتر و سخت تر از فيلترتان كار بكشيد، زودتر گرفته و كثيف خواهد شد .

نحوه ي بازبيني فيلتر هوا زانتيا


ابتدا درپوش فيلتر را باز نماييد . برا برخي خودروها اين درپوش با پيچ و برخي ديگر با گيره محكم شده است .

فيلتر هوا را خارج نموده و در مقابل نور به آن نگاه كنيد .

اگر نور كمي از آن عبور مي كرد ، زمان تعويض فيلتر هوا فرا رسيده است .

اگر فرصت تعويض نداريد با تكان دادن يا جارو كردن فيلتر هوا مي توانيد كمي بيشتر از آن استفاده كنيد .

دقت داشته باشيد كه شستشوي فيلتر هوا باعث نابودي آن خواهد شد .


توليد فيلتر هوا زانتيا در منزل


شركت سام صنعت قومس ، توليد كننده دستگاه فيلتر هوا در سطح كشور هميشه سعي نموده است كه محصولات با كيفيت بسيار بالايي را توليد كند . اگر قصد توليد فيلتر هوا خودرو زانتيا در منزل را داريد، شما مي توانيد اين دستگاه ها را از شركت سام صنعت قومس تهيه كنيد و به توليد فيلتر هوا بپردازيد . علاوه بر دستگاه ها مواد اوليه مختلفي براي توليد فيلتر هوا خودرو زانتيا مورد نياز مي باشد ، كه عبارتند از مواد پلي يورتان ، كاغذ فيلتر هوا ، چسب فيلتر هوا حرارتي ، توري پرايد فلزي و …


به صورت كلي توليد فيلتر هوا خودرو زانتيا در منزل به دو روش دستي و استفاده از دستگاه هاي مختلف صورت مي گيرد . در ساخت توليد فيلتر هوا مواد اوليه ، طبق فرمول خاصي با هم تركيب و با ميكسر صنعتي دستي ، مخلوط مي شوند و در قسمت مواد ريز قالب هاي پلاستيكي ريخته مي شوند و بعد از گذشت چند دقيقه تبديل به فيلتر هوا مي شود .

ساخت فيلتر هوا خودرو زانتيا با بازدهي بالا و استاندارهاي لازم

توليد فيلتر هوا زانتيا در منزل


توليد فيلتر هوا زانتيا در منزل


سعي كنيد در ساخت فيلتر هوا خودرو زانتيا ويژگي هاي يك فيلتر هواي خوب و داراي استانداردهاي لازم را در نظر بگيريد . از ويژگي هاي فيلترهاي با بازدهي بالا اين است كه توانايي جذب ذرات تا 3/. ميكرون را دارند و بازده آن‌ها بين 30 تا 98 درصد بر مبناي معيار سنجش نقطه‌اي گرد و غبار است .

به طور كلي يك فيلتر هواي استاندارد داراي ويژگي هاي زير است :


از مواد مرغوب و با كيفيت ساخته شده است.

مقدار كافي مواد اوليه در توليد فيلتر هوا به كار رفته باشد ، (وزن مواد مصرفي از حد مجاز كمتر نبايد باشد .)

از كاغذ چين خورده كافي ، فلز با قطر مناسب و درصد بالاي مواد پلي اوتان بايد برخوردار باشند .

نظارت دقيق بر توليد و بسته بودن همه ي درزهاي كاغذ به طوري كه هوا فقط از محل معين وارد و خارج شود و نيز وجود حباب در مواد پلي اورتان وجود نداشته باشد كه اين امر به فيلتر ها ظاهري زيبا مي دهد .


در شركت سام صنعت قومس بهره برداري با هدف خدمت رساني به صاحبان صنايع ، كارخانجات ، آماده ارائه مشاوره خدمات فني و مهندسي در زمينه ي طراحي ، توليد فيلتر هوا ، تامين مواد ، نصب و راه اندازي ، فيلترهوا ، نگهداري و تعميرات پروژه‌هاي صنعتي مي باشد . جهت كسب اطلاعات بيشتر در زمينه توليد فيلتر هوا با ما تماس بگيريد.


[ بازدید : 355 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چگونه از آب برنج براي زيبايي پوست استفاده كنيم ؟

سه شنبه 20 اسفند 1398
12:05
منم من

چگونه از آب برنج براي زيبايي پوست استفاده كنيم ؟ صرف نظر از مصرف خوراكي برنج بايد توجه ويژه‌اي هم به استفاده از آن در تهيه ماسك‌هاي صورت داشته باشيم. ممكن است شما هم به دلايل مختلف مثل آلودگي‌ هوا يا در معرض بيش از حد نور خورشيد قرار گرفتن زيبايي و جلوه هميشگي پوست‌تان را از دست داده‌ باشيد، اما خبر خوب اينكه مي‌توانيد با كمك انواع مختلف ماسك‌هاي برنج اين مشكل را يك‌ بار براي هميشه برطرف كنيد. در ادامه با چند ماسك برنج آشنا مي‌شويد كه استفاده از آن‌ها تاثير به سزايي در زيبا‌سازي پوست‌تان خواهد داشت.

چگونه از آب برنج براي زيبايي پوست استفاده كنيم؟


چه از آب برنج و يا از آرد برنج استفاده كنيد هر دو پوست‌‌تان را مرطوب كرده و خاصيت درماني بسيار موثري براي پوست‌هاي ملتهب خواهند داشت. برنج يك خنك كننده طبيعي است كه براي درمان آفتاب‌سوختگي هم بسيار مفيد است. علاوه بر همه اين‌ها استفاده مرتب و منظم از آن موجب تقويت و بهبود فشار خون‌تان هم خواهد شد. لازم به ذكر است آب‌‌برنج سرشار از آنتي‌اكسيدان‌هاي ضروري، مواد معدني مفيد و بسياري از ويتامين‌ها است كه در از بين‌بردن بسياري از عفونت‌ها موثر هستند. برنج با تغذيه كردن پوست‌تان آن را سالم‌ و شاداب كرده و مانع از ايجاد اثرات پيري زودرس‌ پوست خواهد شد.

تهيه آب برنج به چه صورتي است ؟


آب برنج را مي توان به انواع برنج قهوه اي، برنج سفيد و برنج وحشي تهيه كرد، 3 روش مختلف براي تهيه آب برنج وجود دارد؛


آب برنج خيس خورده : خيساندن سريع ترين راه براي تهيه آب برنج مي باشد، به اين منظور نصف فنجان آب برنج را خوب بشوييد و سپس 3 فنجان آب بر روي آن بريزيد و بگذاريد به مدت 30 دقيقه بماند تا عصاره ي آن در بيايد. محتويات ظرف را از صافي رد كنيد تا آب برنج به دست آيد. اين نوع آب برنج بيشتر براي زيبايي پوست و مو استفاده مي شود.


آب برنج تخمير شده : بعضي از طرفداران برنج ادعا مي كنند كه آب برنج تخمير شده خواص بيشتري نسبت به ساير روش ها دارد، به اين منظور نصف فنجان برنج را خوب بشوييد و سپس 3 فنجان آب بر روي آن بريزيد و بگذاريد 2 روز در دماي اتاق بماند حالا آن را از صافي رد كنيد تا آب برنج به دست آيد. آب برنجي كه به اين روش تهيه مي شود بيشتر به عنوان يك نوشيدني سالم و انرژي زا استفاده مي شود.


آب برنج آبكش شده و پخته شده : نصف فنجان برنج را خوب بشوييد و با 5 فنجان آب بگذاريد تا بپزد وقتي كه برنج پخته و له شد آن را از روي اجاق برداريد و ار صافي رد كنيد تا آب برنج به دست آيد. آب برنج پخته شده كه به اين روش تهيه مي شود علاوه بر زيبايي پوست و مو براي درمان اسهال و استفراغ مفيد مي باشد.

چگونه از آب برنج براي زيبايي پوست استفاده كنيم ؟


چگونه از آب برنج براي زيبايي پوست استفاده كنيم ؟

نكات در استفاده از آب برنج :


آب برنج را تا يك هفته مي توانيد در ظرف دربسته در يخچال نگهداري كنيد.

براي تهيه آب برنج آبكش شده از نمك و روغن استفاده نكنيد.

هميشه قبل از خيساندن، آب برنج را چندين بار بشوييد تا آلودگي هاي آن حذف شود.


روش استفاده از آب برنج براي پوست صورت چگونه است ؟


توجه : پيش از مصرف هرگونه ماسك بر روي صورت و نواحي حساس بدن، با ماليدن مقداري كمي از آن بر روي پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقيقه، از نداشتن حساسيت نسبت به آن اطمينان حاصل نماييد.

ماسك برنج براي روشن شدن پوست


تركيبات ماسك برنج براي روشن شدن پوست :


آب‌برنج

كشك

عسل


طرز تهيه ماسك برنج براي روشن شدن پوست : 3 قاشق غذا‌خوري آب‌برنج را با 2 قاشق غذا‌خوري كشك و 1 قاشق غذا‌خوري عسل مخلوط كنيد و خوب هم بزنيد. ماسك را روي صورت خود گذاشته و صبر كنيد تا كاملا خشك شود. بعد از خشك شدن، آن را با آب‌‌سرد بشوييد. توصيه مي‌كنيم براي اثربخشي بيشتر، در طول چند هفته متوالي، هفته‌اي يكبار از اين ماسك استفاده كنيد.

ماسك برنج براي جوان‌سازي پوست


– يك فنجان برنج را براي مدت زمان 15 تا 30 دقيقه در آب خيس كنيد و بعد با همان آب خودش در مخلوط‌كن ريخته و هم بزنيد.


– تركيب به دست آمده را از صافي (پارچه‌اي) رد كنيد تا صاف و يك‌دست شود. محلول را در ظرف مناسبي ريخته و براي چند روز در محلي گرم قرار دهيد. اگر محلول بوي ترش و خاصي داشت تعجب نكنيد اين دقيقا همان چيزي است كه بايد به دنبال آن باشيد اين بو نتيجه تخمير شدن است و در حقيقت همين عامل تاثير آن بر روي پوست‌تان خواهد بود.


– يك پنبه را به آب برنج آغشته كنيد و به تمامي سطح پوست صورت‌تان بماليد. سعي كنيد هر شب قبل از خواب از اين ماسك استفاده كنيد. صبح روز بعد با آب سرد صورت خود را بشوييد. باور كنيد با استفاده منظم و مرتب از اين ماسك خودتان به خوبي متوجه تاثير موثر آن خواهيد شد.

چگونه از آب برنج براي زيبايي پوست استفاده كنيم ؟


چگونه از آب برنج براي زيبايي پوست استفاده كنيم ؟

ماسك برنج براي برطرف كردن لك‌هاي پوست


با استفاده از اين ماسك پوست‌تان نرم و لطيف‌تر خواهد شد.


تركيبات ماسك برنج براي برطرف كردن لكه هاي پوست


روغن زيتون 1 قاشق چاي‌خوري

آب‌ليمو 2 قاشق چاي‌خوري

روغن عصاره‌اي مورد علاقه‌تان (گياهي) چند قطره

پودر يا آرد برنج 2 قاشق غذا‌خوري


طرز تهيه ماسك برنج براي برطرف كردن لك هاي پوست : همه مواد را خوب با هم تركيب كنيد تا خمير نرمي تهيه شود. ماسك را روي تمامي سطح صورت‌تان بگذاريد. 15 تا 20 دقيقه بعد، ماسك را با آب سرد از صورت‌تان پاك كنيد. سعي كنيد هفته‌اي يك مرتبه از اين ماسك استفاده كنيد.

ماسك برنج براي رفع آفتاب‌ سوختگي


استفاده از اين ماسك خاصيت سفيدكنندگي دارد و به سلامت دوباره رنگ‌دانه‌هاي پوست‌تان كمك موثري خواهد كرد.


تركيبات ماسك برنج براي رفع آفتاب سوختگي


آرد برنج

شير يا روغن نارگيل


طرز تهيه ماسك برنج براي رفع آفتاب سوختگي : 2 قاشق غذا‌خوري آرد برنج را با 4 قاشق غذا‌خوري شير يا روغن نارگيل مخلوط كنيد. ماسك را روي نواحي مورد نظر گذاشته و بگذاريد ماسك براي مدت زمان 30 دقيقه روي صورت‌تان بماند. ماسك را با آب‌سرد بشوييد. بعد از يك هفته و در صورت استفاده منظم و مرتب، خودتان به خوبي شاهد تغييرات شگفت‌انگيز پوست‌تان خواهيد شد.

ماسك برنج براي رفع تيرگي زير چشم‌ها


تركيبات ماسك برنج براي رفع تيرگي زير چشم :


موز

روغن كرچك

آرد‌برنج


طرز تهيه ماسك برنج براي رفع تيرگي زير چشم : نصف موز را با 2 قاشق غذا‌خوري روغن كرچك و 3 قاشق غذا‌خوري آرد‌برنج مخلوط كنيد. پتاسيم موجود در موز تيرگي‌ زير چشم را برطرف كرده و هم‌زمان روغن كرچك موجب مرطوب نگه داشتن پوست اين ناحيه حساس خواهد شد. ماسك را روي پلك پاييني خود بماليد و 15 دقيقه بعد با استفاده از پنبه مرطوب آن را پاك كنيد. سعي كنيد از اين ماسك دوبار در هفته استفاده كنيد.

چگونه از آب برنج براي زيبايي پوست استفاده كنيم ؟


چگونه از آب برنج براي زيبايي پوست استفاده كنيم ؟

برنج ايراني مرغوب را از كجا بخريم؟


با توجه به اينكه دلالان اين حرفه بسيار زياد شده اند و براي افزايش فروش برنج مرغوب و با كيفيت را با نمونه پايين تر تركيب مي كنند و قيمت برنج را پايين تر مي فروشند. با اين اوصاف ما به شما پيشنهاد مي كنيم كه خريد برنج خود را از برنج آراتا رحيمي انجام دهيد كه تمامي محصولات آن با كيفيت و مرغوب مي باشد و با استاندارد هاي لازمه توليد و بسته بندي مي شود.


فرآيند خريد برنج در فروشگاه اينترنتي برنج ايراني، به دو صورت انجام مي شود.


روش اول: خريد آنلاين برنج از فروشگاه اينترنتي و پرداخت آنلاين هزينه ي آن (بعد از تكميل فرآيند خريد، كارشناسان آرتا رحيمي در سريعترين زمان، برنج شما را به آدرس درج شده در هنگام خريد، ارسال مي نمايند.)


ارسال برنج شمال به ميناب


روش دوم: خريد به صورت ثبت سفارش: عموماً اين روش براي خريد هاي بالاي 500 كيلوگرم استفاده ميشود، چرا كه حجم خريد بسيار بالا مي باشد و براي امور تجاري مورد بهره برداري قرار مي گيرد، لذا به همين منظور، مي توانيد خريد برنج مورد نياز را از طريق فرم ثبت سفارش خريد برنج، تكميل نماييد تا كارشناسان ما، در اسرع وقت، فرآيند ثبت سفارش شما را پيگيري نمايند.)


[ بازدید : 4454 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

سئو چيست و چه كاربردي دارد؟

سه شنبه 20 اسفند 1398
12:01
منم من

بازاريابي اينترنتي شامل مفاهيم و ابزارهاي گوناگوني ميشود كه از مهمترين آنها ميتوان به طراحي سايت و اپليكيشن، تبليغات آنلاين، فعاليت در شبكه هاي اجتماعي، بازاريابي محتوايي، ايميل ماركتينگ و البته بازاريابي از طريق موتورهاي جستجو اشاره كرد. Search Engine Optimization يا SEO Marketing ابزاري ايده آل و كارآمد براي فعاليت در فضاي بازاريابي آنلاين محسوب ميشود.


سئو چيست و چه كاربردي دارد؟


بيشتر روش هاي بازاريابي آنلاين مانند تبليغات و ايميل ماركتينگ تا زماني كه از آنها به صورت مستمر استفاده ميكنيد ارزشمند هستند و به محض متوقف كردن فعاليت هاي خود با افت شديد يا از دست رفتن آن مجراي بازاريابي مواجه ميشويم ولي بازاريابي محتوايي و سئو براي كسب و كار شما ارزش افزوده اي پايدار ايجاد ميكنند كه حتي پس از متوقف كردن فعاليت هاي خود تا مدت ها براي شما سودآور خواهند بود.


موفقيت در سئو نيازمند زمان و تلاش بسيار است ولي دست يابي به آن پايداري بالايي خواهد داشت و تا مدت ها به يكي از مهمترين مجراهاي بازاريابي شما تبديل خواهد شد. براي رسيدن به اين نقطه بايد استانداردهاي سئو را به درستي بشناسيم، در ادامه مهمترين فعاليت هايي كه براي موفقيت در سئو بايد انجام دهيم را با هم مرور خواهيم كرد.


اصلاً چرا سئو سايت اينقدر مهم است؟


در هر ثانيه 65000 جستجو در گوگل انجام ميشود.

61 درصد از كسب و كارهاي دنيا، سئو و بازاريابي محتوا را مهمترين روش بازاريابي خود ميدانند.

به طور متوسط 41 درصد از هزينه هاي بازاريابي در شركت هاي بزرگ در فضاي آنلاين خرج ميشود.

46 درصد از جستجوها در گوگل به كسب و كارهاي محلي اشاره دارند.

نرخ تبديل به مشتري و هزينه سئو در مقايسه با همه روش هاي ديگر پايين تر است.


اطلاعات آماري در مورد ارزش بازاريابي سئو


بهترين روش براي يادگيري و اجراي سئو چيست؟


مطالعه نقطه نظرات متخصصين در پاسخ به سوال سئو چيست مجموعه اي از اطلاعات و داده هاي تخصصي را در اختيار ما قرار ميدهد ولي نتيجه گيري از آن و دستيابي به يك استراتژي كاربردي كمي پيچيده بنظر ميرسد. ويدئو زير ارائه مهندس امين اسماعيلي در سيزدهمين دورهمي كندو است كه فرآيند يادگيري سئو از داده تا دانايي را به خوبي تشريح كرده است. در اين ويدئو تعاريف متخصصين سئو از اين مفهوم به عنوان اطلاعات اوليه به كار گرفته شده است.





با يك نگاهِ جامع ميتوان گفت براي تعيين رتبه يك صفحه در نتايج جستجو بيش از 200 فاكتور مختلف توسط ربات هاي گوگل بررسي ميشوند. ولي اگر همانطور كه در ويدئوي بالا مطرح شد، كمي دقيق تر نگاه كنيم ميتوان اين موارد را در 5 دسته اصلي تقسيم كرد كه عبارتند از سئو تكنيكال، استراتژي، توليد محتوا، لينك سازي و آناليز و برنامه ريزي.


1- سئو تكنيكال، ستون فقرات سايت شما شكننده است!


به جرات ميتوان گفت كه مهمترين و تاثيرگذارترين فاكتور براي موفقيت يك سايت توجه به استانداردهاي سئو هنگام طراحي و كدنويسي آن است. گوگل براي درك محتواي صفحه بايد پيش از هر چيز به آنها دسترسي داشته باشد و اين نحوه دسترسي وابستگي مستقيم به ساختار سايت شما و نحوه كدنويسي آن خواهد داشت.



سئو تكنيكال، درك بهتر ربات هاي گوگل از ساختار سايت و بهبود تجربه كاربري مواردي شامل رعايت استانداردهاي HTML هنگام كدنويسي، بهينه سازي سايت براي موبايل، افزايش سرعت صفحات، نشانه گذاري استاندارد (Schema) و … را ميتوان از مهمترين فاكتورهاي سئو تكنيكال دانست كه در كارگاه آموزش سئو تكنيكال بخش هاي مهمي از آن بررسي و آموزش داده ميشود.


2- استراتژي سئو، برنامه ريزي، برنامه ريزي و بازهم برنامه ريزي!


براي شروع كار خود نيازمند يك استراتژي مشخص و دقيق خواهيم بود. استراتژي ما در سئو براساس شناخت ما از مخاطب و تحليل رقبا شكل ميگيرد. براساس موضوعات هدف خود و ادبيات كاربران عبارات كليدي هدف را شناسايي ميكنيم و با توجه به وضعيت رقباي خود و نقاط ظعف و قوت آنها يك برنامه ي اجرايي براي هدف گذاري و توليد محتوا در نظر ميگريم.

استراتژي سئو، شناسايي كلمات كليدي ارزشمند، آناليز رقبا و تدوين استراتژي محتوا


3- توليد محتوا، ارزش آفريني محتوايي يا بازاريابي محتوايي؟


پس از آنكه صفحات شما در دسترس گوگل قرار گرفت، محتواي آن بررسي شده و موضوع صفحه تعيين ميگردد. نگارش محتوا علاوه بر توجه به مخاطب نيازمند شناخت دقيق از الگوريتم هاي گوگل براي بررسي و درك آن است. سايت هاي بسياري وجود دارند كه صفحات آنها مملو از محتواي غني و ارزشمند است ولي به دليل عدم شناخت از اين الگوريتم ها موفقيتي در سئو كسب نميكنند.

توليد محتواي اختصاصي و ارزشمند كليد جلب رضايت كاربر و اعتماد گوگل


رعايت استانداردهاي نگارشي، توجه به مفهوم كليدي به جاي كلمه كليدي، استفاده از عبارات هم خانواده و توصيفي، استفاده صحيح از تگ هاي هدينگ و پاسخ گويي به سوالات كاربران از مواردي هستند كه هنگام تهيه محتوا بايد به آن توجه كنيم. كارگاه استراتژي سئو و آموزش توليد محتوا دقيقا با همين هدف طراحي شده است.


4- لينك سازي، صندوق رأي آرا براي هر سايت


كيفيت محتوا و ساختار استاندارد موجب ميشود كه گوگل محتواي شما را به درستي درك كند، در بسياري از پروژه هاي سئو ميزان رقابت بالا نيست و رعايت همين نكات براي رسيدن به رتبه يك گوگل كفايت ميكند ولي اگر اين نكات توسط همه رعايت شد كدام يك مستحق جايگاه بهتر است؟


لينك سازي به دو بخش اصلي داخلي و خارجي تقسيم ميشود. لينك سازي داخلي موجب ميشود كه گوگل درك درستي از ساختار سايت و ارتباط موضوعي صفحات داشته باشد و لينك سازي خارجي ارزش و اعتبار هر صفحه در فضاي اينترنت را مشخص ميكند. شناخت و پياده سازي استراتژي هاي لينك سازي به ما كمك ميكند كه در رقابت هاي پيچيده تر نيز شانس موفقيت بالايي داشته باشيم.

لينك سازي ابزاري قدرتمند براي رسيدن به صدر نتايج جستجو


5- آناليز و برنامه ريزي، سئو يك فرآيند پويا و هميشه در حال تغيير است!


در آخرين قدم تلاش ميكنيم تا نتايج بدست آمده از 4 مرحله قبلي را تحليل كرده و با استفاده از اطلاعات آماري كه از گوگل سرچ كنسول و گوگل آناليتيكس جمع آوري ميكنيم استراتژي هاي خود را بهينه كنيم. آناليز و برنامه ريزي مرز جدايي ميان دانش و دانايي است، در اين مرحله تجربه به كمك دانش آمده و چشم اندازهاي جديدي را پيش روي ما ايجاد ميكند.



كسب تجربه از فعاليت هاي انجام شده و برنامه ريزي براي موفقيت هاي بعدي اطلاعاتي كه از آناليز فعاليت هاي خود به دست مي آوريم به ما كمك ميكند كه اين فرآيند را از ابتدا بازبيني كرده و هدف گذاري هاي خود را اصلاح كنيم. در نهايت ميتوان گفت سئو يك چرخه بي پايان از اين 5 مرحله است و ما هميشه در حال بهبود فرآيندهاي هدف گذاري و اجرايي خود هستيم.



پاسخ به سوال “سئو چيست؟” از زبان متخصصين ايراني


گستردگي مفهوم سئو موجب ميشود هرشخص به فراخور تجربه و دانش خود تعريف متفاوتي از آن ارائه نمايد. هدف ما از جمع آوري اين تعريف ها كمك به درك بهتر و سريعتر در اين حوزه و شناسايي ابعاد گسترده آن است.


در ابتدا از افرادي كه در حوزه سئو و بهينه سازي سايت موفق و تاثيرگذار هستند تقاضا كرديم تا تعريف خود از اين واژه را به صورت مختصر براي ما ارسال كنند.


در ادامه متوجه شديم كه براي ارائه تعريف از سئو نيازي نيست كه حتما يك متخصص سئو باشيد، بلكه همه افرادي كه به نوعي با فضاي كسب و كارهاي اينترنتي، تبليغات و توليد محتوا در ارتباط هستند ميتوانند نگاهي متفاوت و نقطه نظري كاربردي درباره سئو ارائه دهند. در نتيجه آنچه در اين صفحه ميخوانيد صرفا تعريفي عمومي از سئو نيست.


اما صرف نظر از آنچه مي خواهيد تجارت خود به صورت آنلاين انجام دهد ، شركت طراحي سايت سورنا مي تواند به روياي شما را به واقعيت تبديل كند. خدمات جامع توسعه وب سايت ما از مشاغل متفاوت دقيقاً مانند شما در تمام كشور پشتيباني مي كند تا به صورت آنلاين هم بفروشيد و هم سود كنيد.


اگر در حال حاضر يك وب سايت فروشگاهي داريد اما احساس مي كنيد به خوبي پيشرفت نكرده ايد بهتر كار بهينه سازي و سئو سايت و همچنين بازاريابي آن را به ما بسپاريد ما شما را به همه جهان معرفي ميكنيم.


[ بازدید : 279 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

سوالات رايج درباره ي فايبر سمنت برد راديس كمپاني

سه شنبه 20 اسفند 1398
11:46
منم من

سوالات رايج درباره ي فايبر سمنت برد راديس كمپاني : امروزه فايبر سمنت برد به عنوان مصالحي نوين در ساختمان سازي طرفداران زيادي پيدا كرده است. شايد شما جزو افرادي باشيد كه قصد داريد از فايبر سمنت برد در ساختمان خود استفاده نماييد اما اطلاعات كافي در مورد آن نداريد و ممكن است سوالات و ابهاماتي در مورد آن در ذهن داشته باشيد. در اين مقاله به سوالات متداول درباره ي فايبر سمنت برد پاسخ خواهيم داد. با ما همراه باشيد.

فايبر سمنت برد


فايبر سمنت برد ساده يا صفحات سيماني الياف دار ساده، به صفحات پيش ساخته گفته مي شود كه از تركيب سيمان مخصوص، الياف سلولزي، سيليس و آب تشكيل شده اند. مواد فوق در دستگاه اتو كلاو و تحت حرارت و فشار تبديل به پانل سيماني الياف دار مي گردد.

سوالات رايج درباره ي فايبر سمنت برد راديس كمپاني


سوالات رايج درباره ي فايبر سمنت برد راديس كمپاني

سوالات رايج درباره ي فايبرسمنت برد راديس كمپاني

مهم‌ترين دليل استفاده از فايبر سمنت برد چيست؟


اين محصول به‌ صورت ورقه‌اي، نواري و تايلي توليد و كاربردهاي بسيار متنوع در صنعت ساختمان دارد. شايد يكي از مهم‌ترين دلايل توسعه استفاده از فايبر سمنت قيمت بسيار مناسب آن مخصوصاً در كاربرد در نماي ساختمان در مقايسه با ساير مصالح باشد.

استفاده از فايبر سمنت برد چه مزايايي دارد؟


ويژگي‌هاي منحصربه ‌فرد فايبر سمنت برد شامل مقاومت در برابر رطوبت، حريق، ضربه، حشرات و مواد شيميايي، عدم ايجاد آلودگي‌هاي زيست‌محيطي، عدم وجود آزبست، دوام بالا در تغييرات آب و هوايي موجب كاربردهاي بسيار متنوع در صنعت ساختمان شده است. از ديگر مشخصات فايبر سمنت مي‌توان به سهولت و سرعت در نصب، انطباق كامل با دستگاه‌هاي سنتي و مدرن اجرا از جمله در دستگاه‌هاي ساخت‌وساز خشك، امكان رنگ در نماي داخلي و خارجي، امكان نصب كاشي، سراميك، آجر، سفال نما، سنگ، كاغذديواري و پوشش‌هاي سلولزي نام برد. همچنين اين صفحات به علت داشتن سطح صيقلي نيازي به نازك‌كاري نداشته و در برابر حشرات و قارچ مقاوم و اين كالا دوستدار طبيعت (به دليل عدم وجود آزبست) است.

از فايبر سمنت برد در چه جاهايي مي توان استفاده كرد؟


1- نماي بيروني ساختمان : نماي ساختمان ها با توجه به قرار گيري در معرض عوامل جوي و اقليمي هميشه داراي اهميت بالايي از نظر انتخاب مصالح بادوام و ماندگار بوده است. كه فايبرسمنت برد داراي اين ويژگي ها مي باشد.


2- پوشش هاي داخلي ساختمان :


پوشش ديوارهاي داخلي: فايبرسمنت برد ها با چگالي تا 1300 كيلوگرم بر متر مكعب در فضاي داخلي ساختمان و به عنوان پوشش استفاده مي شوند. با توجه به مقاومت اين محصول در برابر ضربه و خواص مكانيكي مناسب، مي توان از آن در ديوارها داخلي مكان هاي پر تردد و شلوغ استفاده نمود. ضخامت هاي 10 ميلي متر و 12 ميلي متر جهت استفاده در ديوارهاي داخلي مناسب است . به طور معمول اين پوشش بر روي سازه استاد و رانر نصب مي گردد. سازه هاي استاد و رانر با ضخامت ورق 0?07 ميلي متر به بالا جهت نصب فايبر سمنت برد مناسب است.


پوشش هاي دكوراتيو: با توجه به تنوع طرح و رنگ در محصولات فايبرسمنت برد مي توان از آنها به عنوان ديوارهاي دكور و يا پوشش هاي نهايي (حتي بدون استفاده از رنگ ) در مكان هاي مسكوني و تجاري، اداري استفاده كرد.


زيرسازي كاشي و سراميك: در سرويس هاي بهداشتي، استخرها و فضاهي بسيار مرطوب مي توان از فايبر سمنت برد به عنوان زير سازي كاشي و سراميك در ديوارهاي خشك استفاده نمود. با توجه به مقاومت بالاي اين محصول در برابر رطوبت و همچنين چسبندگي بالا به ملاتهاي ساختماني و چسب هاي كاشي به سادگي مي توان از آن به عنوان پوشش ديوارهاي Drywall در اينگونه فضا ها استفاده نمود.


سقف كاذب: در كليه فضا هاي اداري، تجاري و مسكوني و همچنين فضاهاي بسيار مرطوب مانند استخرها و فضاهايي كه امكان تماس با رطوبت و يا بخار بالا وجود دارد مي توان از اين محصول به عنوان سقف كاذب به صورت تايل هاي 60 *60 و يا به صورت دكوراتيو استفاده نمود .


كف كاذب : در ساختمان هاي سبك و مخصوصا در سيستم هايي مانند LSf استفاده از فايبر سمنت برد با ضخامت 18 ميلي متر و 20 ميلي متر به عنوان كف كاذب بسيار معمول مي باشد.


3- محافظت سازه در برابر حريق : با توجه به مقاومت بالاي فايبر سمنت برد در برابر شعله مستقيم و همچنين حرارت بالا، از اين محصول به عنوان پوشش هاي ضد حريق ، مخصوصا در سازه هاي فلزي استفاده مي گردد .


4- ساخت مبلمان و دكوراسيون مدرن


5- ديوار هاي محوطه و پرچين ها : با توجه به كيفيت بصري و كاركردي سمنت برد ها از آنها به عنوان ديواره محوطه و پرچين با طرح چوب يا به صورت مشبك استفاده مي شود.

سوالات رايج درباره ي فايبرسمنت برد راديس كمپاني


سوالات رايج درباره ي فايبرسمنت برد راديس كمپاني

صفحات فايبر سمنت برد بر روي چه سازه‌هايي قابل‌ اجرا است؟


وي در مورد اين سؤال كه اين صفحات فايبر سمنت برد روي كدام سازه‌ها قابل‌اجرا است؟ گفت: اين صفحات را مي‌توان روي فلز، چوب، آجر، سيمان و… استفاده كرد؛ اما بهترين انتخاب براي زيرسازي اين صفحات ال اس اف است.


اين كارشناس توليد اضافه كرد: براي عايق‌بندي مي‌توان بين صفحات سمنت برد و سازه آل اس اف از انواع پلي استايرن، پشم‌شيشه، پشم سنگ، XPS، فوم‌هاي پاششي و پركننده، بتن‌هاي سبك و… استفاده كرد.

كامپوزيت و فايبرسمنت برد چه تفاوتي دارند؟


يكي ديگر از كارشناسان شركت توليدي سمنت برد نيز با بيان اين مطلب كه اين صفحات روي هر سازه‌اي ازجمله آجر، سيمان، بلوك و… قرار مي‌گيرد گفت: اين كالا از نظر اقتصادي و فيزيكي بسيار مقرون‌به‌صرفه است.


وي ادامه داد: اجراي صحيح اين صفحات روي سازه‌ها بسيار مهم است. اگر در زمان اجراي از مواد خوبي استفاده نشود كيفيت اين صفحات زير سؤال مي‌رود.


اين فعال ساختماني در تشريح اين مورد بيان كرد: به‌طور مثال برخي از سازندگان براي درزگيري پنل‌هاي 2?40×1?20 از چسب كاشي يا بتونه كناف به علت گراني چسب مخصوص سمنت برد استفاده مي‌كنند كه اين مورد تأثير مستقيم بر كيفيت كالا مي‌گذارد.


وي در مورد تفاوت نماي كامپوزيت و فايبر سمنت برد اظهار كرد: هر دوي اين‌ها داراي كيفيت شبيه به هم است اما بايد متذكر شد كساني كه سمنت برد را براي سازه خود انتخاب مي‌كنند بايد به فكر هزينه اضافي براي يك‌لايه پوشش مانند رنگ، كاغذديواري و… باشند، در حالي‌كه كامپوزيت يك نماي كامل است. وي در اين مورد تصريح كرد: سمنت برد نمايي است كه به‌شدت فضاي خانه را صميمي، زيبا و طبيعي مي‌كند، در حالي‌كه كامپوزيت ، نماي مخصوص اداره يا بيمارستان است.

چه نوع فايبر سمنت بردي براي خانه ويلايي استفاده مي شود؟


فايبر سمنت بردهاي طرح چوب
مناسب سازندگان و مالكان ويلا و خانه‌هاي بزرگ است. فايبر سمنت برد در مقايسه با كالاهاي ديگر از وزن پايين تري برخوردار است.

هزينه هاي اجراي فايبر سمنت برد شامل چه مواردي هستند ؟


براي اجراي فايبر سمنت برد معمولاً دستمزد نصاب وجود دارد و يك سري ابزار مورد نياز مانند ميله هاي آهني كه براي آماده سازي محيط مورد استفاده قرار مي گيرد نيز هزينه ي جداگانه اي دارد. اين موارد در اجراي فايبر سمنت برد عموميت دارند ولي برخي مواقع براي بهينه سازي ديوار يا سازه از مواد ديگري مانند پشم شيشه جهت بهتر كردن حالت عايق رطوبت، صدا و حرارتي بودن اين مصالح بهره مي برند.


در اين موارد هزينه ي اجراي فايبر سمنت برد بالاتر مي رود. البته اين بهينه سازي در هزينه هاي انرژي صرفه جويي به عمل مي آورد و باعث مي شود كه به مرور اين هزينه چندين برابر برگردد. همچنين آرامش بيشتري را در ساختمان به علت عدم ورود آلودگي هاي صوتي ايجاد مي كند كه مسئله ي مهمي در ساخت و ساز هاي امروزي محسوب مي شود.

فايبر سمنت برد يكي از مصالحي است كه مزاياي زيادي را در خود جاي داده است و نسبت به اين مزايا چندان هزينه اي را بر دوش افراد متقاضي استفاده از آن نمي گذارد. علاوه بر اين در صورت نياز به تغيير دكوراسيون مي توان بر روي آن ها از ديگر مصالح نيز بهره برد.

چه عواملي بر قيمت فايبر سمنت برد تاثير دارد؟


فايبر سمنت برد از مصالحي هستند كه به لحاظ كيفيتي و كميتي در انواع روش هاي توليد ساختمان جواب گوي مناسبي با نياز بازار مي باشند. در مجموعه هاي توليد كننده اين محصول، با كنترل كيفيت محصولات، هزينه هاي توليد و اجرا كاهش نيز كي يابد و به همين دليل هزينه كه خريدار يك ساختمان به هنگام خريد بايد بپردازد ناخودآگاه كمتر مي شود. اين نوع روش توليد با افزايش سرعت توليد مدت زمان انتظار براي ساخت يك بنا را به مقدار زيادي كاهش مي دهد. عوامل موثر بر قيمت فايبر سمنت برد عبارتست از :


مواد اوليه مورد استفاده در فايبر سمنت برد

نوع الياف به كار رفته در فايبر سمنت برد

نوع طرح در قسمت سطحي فايبر سمنت برد

نوع، كاربرد و ابعاد فايبرسمنت برد

كيفيت و برند فايبر سمنت برد


شركت توليد كننده فايبر سمنت برد


شركت مدرن سازان راديس با هدف ترويج سبك سازي و مقاوم سازي در صنعت ساختمان و نهادينه نمودن استفاده صحيح از مصالح سبك از مصارف مختلف از جمله نماي ساختمان، سقف كاذب، ديوار هاي داخلي و پيراموني تاسيس گرديد.


اين شركت نماينده انحصاري فروش و اجراي فايبر سمنت و توليد كننده فايبر سمنت برد در ايران مي باشد. جهت مشاوره و يا خريد فايبر سمنت برد با ما در تماس باشيد. همچنين مي توانيد به آدرس سايت www.radiscompany.com نيز مراجعه فرماييد.


[ بازدید : 334 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طراحي و اجراي دكوراسيون رستوران

سه شنبه 20 اسفند 1398
11:33
منم من

طراحي و اجراي دكوراسيون رستوران : معمولا در دنيا رستوران با سبك مورد پسند هر كشوري طراحي مي شود. براي مثال در كشورهاي آسياي مركزي مثل چين بيشتر از چوب براي طراحي داخلي رستوران ها و كافي شاپ ها استفاده مي شود. اما در كشورهاي آمريكايي و اروپايي به طراحي نورپردازي بسيار اهميت داده مي شود و جزء هايلايت هاي ديزاين داخلي به شمار مي آيد.

طراحي و اجراي دكوراسيون رستوران خود را به اسپرلوس دكور بسپاريد


اجراي دكوراسيون رستوران موضوعي كاملا مهم براي مديران و صاحبان اين مكان مي باشد ، چرا كه اين امر در درآمد رستوران بسيار تاثيرگذار محسوب مي شود. طراحي دكوراسيون رستوران، داراي قواعد و اصول خاصي بوده كه موجب شده است طراحي رستوران هاي سنتي و مدرن با يكديگر تفاوت هايي داشته باشد؛ همچنين در هر كشوري با توجه به فرهنگ متفاوت مردم دكوراسيون رستوران به سبك متفاوتي طراحي مي شود. به عنوان مثال در دكوراسيون رستوران هاي كشور چين يكي از مهمترين مواد اوليه كه به كار برده مي شود چوب است و در دكوراسيون رستوران هاي آمريكايي و اروپايي نورپردازي هايلايت جزوه مهمترين نكات در طراحي داخلي مي باشد.

اجراي زيبا ترين دكوراسيون رستوران را با اسپرلوس دكور تجربه كنيد


به طور كلي هر رستوراني علاوه بر داشتن غذايي با كيفيت بالا، بايستي فضايي جذاب و ايده آل هم براي سرو آن داشته باشد تا براي مشتري خاطره اي ماندگار ايجاد كند. نماي بيروني و نماي داخلي رستوران نيز در جذب مشتريان بسيار تاثيرگذار است.


در طراحي داخلي رستوران, توجه كردن به اصولي كه مختص چنين معماري مي باشد، بسيار مهم است. قرار گرفتن فرم، بافت و رنگ هر كدام از عناصر در ساره منطقي خود در طراحي داخلي، يكي از موارد مهم اين قواعد و اصول مي باشد.

3 فاكتور اساسي و مهم در طراحي دكوراسيون رستوران


در دكوراسيون داخلي تمامي نكات همچون قطعات پازل مي باشند كه اگر به درستي در كنار هم قرار نگيرند، پيكره اصلي شكل نمي گيرد. براي دكوراسيون و طراحي رستوران مدرن، شيك و امروزي بايستي به 3 فاكتور اساسي و مهم فضا، ايده و طراحي توجه كرد. زيرا بهترين ديزاينرها براي طراحي دكوراسيون رستوران كوچك و يا بزرگ اين 3 فاكتور را اجرا و پياده سازي مي كنند.

اهميت نورپردازي در اجراي دكوراسيون رستوران


يك نكته بسيار مهم در اجراي دكوراسيون رستوران استفاده از نورپردازي مناسب مي باشد. با توجه به اينكه فضاي رستوران به دو قسمت كلي تقسيم مي شود نياز است كه براي هر قسمت ، نورپردازي خاصي در نظر گرفته شود ؛ به عنوان مثال آشپزخانه كه يكي از مكان هاي پرحادثه بوده بايد داراي نور زيادي باشد تا كاركنان و آشپز ها بتوانند به راحتي كار خود را انجام دهند ، همچنين استفاده از نور پردازي مقطعي براي مكان هايي مانند محل خرد كردن سبزيجات در آشپزخانه رستوران مهم و حياتي است.


فضاي ديگر رستوران يعني محل نشستن مشتريان نياز به نور پردازي خاصي داشته كه اين نورپردازي حال و هواي رستوران را مشخص مي‌كند و اولين نكته قابل توجه در هنگام ورود مشتريان مي باشد . اگر مي خواهيد رستوران شما محيطي گرم باشد ، از رنگ هاي ملايم و نارنجي در نور پردازي بهتر است استفاده شود. نورپردازي مناسب براي ورودي نيز بسيار مهم مي باشد زيرا ورودي هر رستوران اولين منطقه اي است كه مشتري مي بيند و بر حس او تأثير مي گذارد. نور داخل سرويس هاي بهداشتي نيز بايد معمولي و تقريبا زياد باشد.

زيبا ترين دكوراسيون رستوران ها


چند نمونه از زيبا ترين و بهترين طراحي دكوراسيون رستوران هاي جهان عبارتند از:


رستوران caller de can rocaواقع شده در جيروناي اسپانيا نماي شيك آن موجب شده اين مكان به دومين رستوران برتر جهان تبديل شود.

رستوران Noma در كپنهاگ مي باشد كه سايه روشن هاي قهوه اي با تن سياه و خاكستري آن بسيار زيبا مي باشد.

رستوران Eleven Madison parkدر نيويورك فرانسه واقع شده كه مهمترين حسن آن وجود شانزده مواد تشكيل دهنده براي هر غذا مي باشد.


بهترين و شيك ترين طراحي دكوراسيون داخلي رستوران خود را از كارشناسان اسپرلوس دكور بخواهيد. طراحي دكوراسيون داخلي امري تخصصي است و بايد توسط كارشناسان و متخصصين اين امر انجام گيرد . مجموعه اسپرلوس دكور با سال ها تجربه در طراحي و ساخت دكوراسيون داخلي و خارجي با هدف ارتقاء سطح طراحي و اجراي اصول معماري با بهره مندي از متخصصين مجرب و خوش ذوق خود در زمينه معماري و دكوراسيون داخلي آماده است تا محيطي زيبا براي شما و مشتريان تان خلق نمايد.


[ بازدید : 271 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

در بيمه آتش سوزي چه مواردي تحت پوشش قرار مي گيرد ؟

سه شنبه 20 اسفند 1398
11:08
منم من

در بيمه آتش سوزي چه مواردي تحت پوشش قرار مي گيرد ؟


خطرات اصلي در بيمه هاي آتش سوزي كدام هستند ؟


1- شكست شيشه


2- آتش سوزي - صاعقه


3-سيل و طغيان آب درياها و رود خانه


4- تركيدن لوله آب و ضايعات ناشي از برف و باران

بنظر شما كدام يك از مورد بالا كه ذكر شده شامل پوشش آتش سوزي بيمه پاسارگاد ميشود

گزينه 2

در بيمه آتش سوزي چه مواردي تحت پوشش قرار مي گيرد ؟

در بيمه آتش سوزي ، ساختمان و كليه كالاها و لوازم موجود در آن در مقابل خطر آتش سوزي و انفجار و صاعقه بيمه مي شود .

همچنين خسارت هاي وارده ناشي از آتش سوزي و همچنين هزينه هاي پيشگيري از توسعه آتش در اين بيمه نامه قابل جبران مي باشد .

نكته مهم :

البته لازم به ذكر است كه غير از خطر آتش سوزي ، خطرات ديگري نظير زلزله ، سيل ، طوفان ، تركيدگي لوله آب ، ضايعات برف و باران ، سقوط هواپيما و هلي كوپتر ، شكست شيشه و سرقت از منزل نيز در بيمه آتش سوزي و با عنوان خطرات اضافي قابل پوشش است كه در بخش پوششهاي اضافي به تفصيل شرح داده خواهند شد.


بيمه آتش سوزي :

موضوع بيمه آتش‌سوزي، تأمين خسارت و جبران زيان‌هاي مالي و مادي است كه بر اثر وقوع خطر آتش‌سوزي به اموال و دارائي‌هاي منقول و يا غيرمنقول بيمه گذار اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي وارد مي‌شود.

بنابراين در بيمه آتش‌سوزي، خسارت‌هاي مالي مورد تأمين قرار مي‌گيرند نه خسارت‌هاي جاني و بدني. لذا، درصورتيكه صدمه‌اي به افراد برسد، معمولاً اين بيمه آنرا پوشش نمي‌دهد.


نكته مهم : خسارت هاي جاني و بدني در بيمه آتش سوزي در پوشش بيمه قرار نمي گيرند.

آيا علاقمند به گرفتن نمايندگي بيمه پاسارگاد هستيد؟


شما ميتوانيد با مراجعه به سايت moshaverbimeh.com مي توانيد اطلاعات بيشتري كسب كنيد.

شرايط اخذ نمايندگي بيمه پاسارگاد قدس علوي – اعطاي نمايندگي

شركت بيمه پاسارگاد به منظور گسترش عرضه خدمات بيمه اي خود در زمينه فروش حرفه اي بيمه عمر و تامين آتيه پس از مصاحبه و موفقيت در دوره آموزشي، تعداد محدودي از متقاضيان واجد شرايط را برابر آئين نامه 54 بيمه مركزي دعوت به همكاري مي نمايد.

امروزه با توجه به خوشنامي و جايگاه ويژه بيمه پاسارگاد نزد بيمه مركزي و مردم و جذابيت هاي شغل نمايندگي بيمه به عنوان يكي از ده فرصت شغلي ثروت ساز ايران و جهان، افراد بسياري به دنبال اشتغال در صنعت بيمه هستند.

مركز تخصصي جذب نيرو با هدف تسهيل شرايط اخذ نمايندگي بيمه راه اندازي و تحت نظر شركت بيمه پاسارگاد فعاليت مينمايد.

همكاران ما در راستاي اطلاع رساني در مورد شرايط اخذ نمايندگي بيمه و ايجاد ارتباط بهتر، هميشه آماده پاسخگويي و راهنمايي متقاضيان محترم هستند.





مزاياي اخذ نمايندگي بيمه (عمر و تامين آتيه)

سازمان فروش بيمه پاسارگاد با استفاده از متخصصين آموزش و بهره گيري از علم روز، در زمينه آموزش و پشتيباني، پيشرو صنعت بيمه است و مزيت هاي فراواني را براي علاقه مندان به شغل نمايندگي بيمه فراهم آورده است.

از مزاياي گرفتن نمايندگي بيمه ميتوان به اين موارد اشاره كرد:

آموزش بيمه بصورت تخصصي (آموزش غير حضوري و حضوري)

تخصيص پشتيبان و مشاور اختصاصي به هر يك از نمايندگان تازه كار

اعطاي كد نمايندگي رسمي فروش (قابل استعلام از سايت بيمه مركزي)

ايجاد درآمد بلند مدت، افزايشي و نامحدود

امكان فعاليت تمام وقت و پاره وقت

بيمه تكميل درمان نماينده و اعضا خانواده

تسهيلات بلند مدت

بيمه عمر و بازنشستگي ويژه نمايندگان

مجوز تاسيس دفتر و نصب تابلو – و….


مقايسه درآمد نماينده بيمه پاسارگاد و درآمد بازارياب بيمه

درآمد نماينده يا درآمد نمايندگي بيمه، يك درآمد بلند مدت، افزايشي، نامحدود و رسوبي است.

درآمد نماينده بيمه درصد مشخصي از فروش است كه مطابق آئين نامه هاي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران محاسبه و مستقيما به حساب بانكي صاحب امتياز نمايندگي (شخص نماينده) واريز ميشود.

برعكس درآمد بازارياب بيمه كه بعنوان پورسانت و حقوق بازارياب بيمه مطرح ميشود و درصدي توافقي است كه تنها يك بار و توسط نمايندگي بيمه (شخصي) پرداخت ميگردد.

لازم به ذكر است اغلب شركت هاي بيمه فعال در ايران، به دنبال جذب بازارياب بيمه و نه اعطاي نمايندگي بيمه هستند.

شرايط متقاضيان نمايندگي بيمه عمر و آتيه


تابعيت دولت جمهوري اسلامي

نداشتن پيشينه كيفري و اعتياد به مواد مخدر

داشتن گواهي پايان خدمت وظيفه عمومي يا هرنوع معافيت قانوني در مدت قرارداد نمايندگي. (براي آقايان)

داشتن مدرك تحصيلي حداقل ديپلم (دارندگان مدارك بالاتر در اولويت مي باشند)

داشتن حداقل 18 سال سن

دارا بودن قدرت بيان و روابط عمومي قوي


مدارك مورد نياز براي نمايندگي بيمه عمر و آتيه


تصوير آخرين مدرك تحصيلي

تصوير كارت پايان خدمت يا معافيت دائم

تصوير تمام صفحه شناسنامه و كارت ملي

دو قطعه عكس 4*3

درخواست كتبي جهت همكاري به همراه آدرس و شماره تماس


واجدين شرايط مي توانند كليه مدارك خود را به نشاني شعبه مربوطه ارسال نمايند



اگر قصد داريد بازارياب بيمه عمر شويد حتما اين سوال براي شما پيش آمده است كه كدام شركت بيشترين پورسانت را ارائه مي‌دهد؟ چه عواملي براي جذب مشتري بيمه عمر تاثير گذار است؟ معمولاً افراد قبل از اقدام به خريد بيمه عمر، از چندين شركت بيمه نرخ مي‌گيرند كه در بسياري از موارد، كار دشوار و زمان‌بري است؛از سايت مشاور بيمه، بيمه پاسارگاد خانم قدس علوي تمامي اطلاعاتي كه شما براي شروع كار در مورد بيمه نياز داريد در كوتاه‌ ترين زمان در اختيار شما قرار مي‌دهد. شما عزيزان مي توانيد براي بازار يابي و يا نمايندگي بيمه پاسارگارد ... از طريق شماره هاي 32329197 ، 09112737896 و يا از طريق سايت http://moshaverbimeh.com با ما در ارتباط بوده و پاسخ تمامي سوالات خود در مورد جذب نماينده بيمه و جذب بازار ياب بيمه دريافت نماييد .


[ بازدید : 322 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

شرايط محيطي مناسب گياهان پوششي ديوار سبز داخلي و خارجي

سه شنبه 20 اسفند 1398
11:04
منم من

شرايط محيطي مناسب گياهان پوششي ديوار سبز داخلي و خارجي : تامين شرايط محيطي مناسب براي استمرار بقا و سرزندگي گياهان پوششي ديوار سبز بسيار مهم مي باشد. پس از كاشت گياهان در ديوار سبز داخلي حتما بايد شرايط عمومي نگهداري رعايت گردد تا گياهان دچار آسيب ديدگي نشوند. قطع آب و برق حتي به مدت كوتاهي سبب ايجاد اختلال در سيستم هوشمند آبياري و كوددهي ديواره هاي سبز شده و شوك رطوبتي وارده موجب آسيب هاي جزيي و كلي به سيستم شده و نتيجه آن تضعيف و نابودي كل و يا بخشي از گياهان است. لذا موكدا توصيه مي شود تدابيري انديشه شود كه از بروز قطع آب و برق پيشگيري گردد. در ادامه در مورد شرايط محيطي مناسب گياهان پوششي ديوار سبز داخلي و خارجي بيشتر توضيح خواهيم داد. با ما همراه باشيد.

معرفي ديوار سبز


ديوار سبز يا باغ عمودي پوششي سبز رنگ از گياهان است كه جلوه اي سرزنده به ساختمان و نماي آن مي بخشد. مسلماً ديواري كه با گياهان سبز پوشيده شده باشد در مقايسه با ديواري كه از مصالح سرد و خشن ساخته شده باشد، حسي از حيات و زندگي را به شما مي دهد. گل ها و گياهان ديوار سبز بر روحيه افراد نيز تاثير مي گذارد و حسي از آرامش و رهايي از دغدغه هاي روزمره به آن ها منتقل مي كند. ديوار سبز راحت ترين و در عين حال بهترين گزينه براي نماي ساختمان محسوب مي شود و همواره طرفداران بي شماري دارد. ا?ن فضا روي سطوح عمودي ?ا ش?بدار مثل د?وارها، كناره هاي اتوبانها و جاده ها و حت? تراس، بالكن وجلوي پنجره ها به وس?له تكن?ك هاي خاص? اجرا م? شود.

چه عواملي بايد در انتخاب گياهان باغ عمودي مورد توجه قرار گيرد ؟


قرار گرفتن ديوار سبز در معرض تابش مستقيم آفتاب و يا سايه

ميزان بارش باران و برف

متوسط درجه حرارت

شرايط اقليمي

رطوبت محيط

وزش باد


شرايط محيطي مناسب گياهان پوششي ديوار سبز داخلي و خارجي


نور مورد نياز براي فتوسنتز و رشد گياهان پوششي ديوارسبز :


نياز نوري گياهان پوششي ديوارسبز داخلي بايد بين 1200تا 1500 لوكس ميباشد و به مدت 12-16 ساعت در طول روز است. درصورتي كه نور داخل ساختمان كم باشد مي توان از لامپ هاي LED ويا SMD با فاصله مناسب از گياهان استفاده كرد. به دليل پيشگيري از ايجاد اختلال در دوره فتوپريوديسم گياهان لازم است تنظيمات تايمرسيستم روشنايي مصنوعي به نحوي تنظيم گردد كه اين منابع در طول شب خاموش باشند.

شرايط محيطي مناسب گياهان پوششي ديوار سبز داخلي و خارجي


شرايط محيطي مناسب گياهان پوششي ديوار سبز داخلي و خارجي


تامين و حفظ دماي مناسب براي سلامت گياهان پوششي ديوارسبز :


گياهان پوششي ديوارسبز داخلي به تغيير درجه حرارت ناگهاني بسيار حساس مي باشند، و به گياهان استرس بد وارد مي شود بايد دمايي متعادل حدود 19 تا26 درجه سانتي گراد براي حفظ سلامتي گياهان رعايت شود كه نتيجه آن استرس خوب مي باشد كه درنهايت باعث رشد چشمگير گياهان مي شود. در فضاهاي داخلي از گشودن درب ها، پنجره ها، سقف هاي متحرك و …. در ساعاتي از روز كه تابش نور بالاست و تابش مستقيم نور بر ديواره هاي سبز، آنها را از شرايط Indoor خارج نمايد پرهيز شود چرا كه اين امر سبب شوك رطوبتي و حرارتي به گياه و نهايتا آسيب به آن مي شود.

شرايط محيطي مناسب گياهان پوششي ديوار سبز داخلي و خارجي


شرايط محيطي مناسب گياهان پوششي ديوار سبز داخلي و خارجي


تامين آب سالم با فشار مناسب براي گياهان پوششي ديوارسبز :


سيستم آبياري در ديوار سبز بصورت اتوماتيك مي باشد و از طريق اپليكيشن قابل مانيتور و كنترل ميباشد از همين رو هيچ نگراني از بابت آبياري گياهان وجود نخواهد داشت تنها بايد ميزان فشار آب معادل 3 بار بالاي ديوار سبز توسط خريدار تامين گردد. گياهان پوششي ديوارسبز نسبت به كمبود و يا آبياري زياد بسيار حساس مي باشند و دچار آسيب مي شوند. تنها در سيستم ديوارسبز هيدروپونيك اندازه گيري ميزان سختي آب مهم مي باشد كه در صورت نياز از فيلترهاي مناسب براي جلوگيري از رسوب املاح استفاده مي شود. در انتخاب سيستم آبياري بايد موارد زيادي را مدنظر قرار دهيد كه از آن جمله به موارد زير مي توان اشاره كرد:


انتخاب سيستم آبياري مي‌تواند انواع مختلفي از نوع آبياري سنتي و دستي، آبياري قطره‌اي اتوماتيك و يا هوشمند داشته باشد. انتخاب نوع آبياري بسته به بودجه، نوع گياهان و نوع ديوار سبز مي‌تواند متفاوت باشد.

همچنين مي‌توانيد از سيستم هاي ذخيره آب باران استفاده كنيد كه با توجه به هدف اصلي راه اندازي ديوار سبز كه حفاظت از محيط زيست است امري ضروري است.

طراحي سيستم آبياري در ديوار سبز بايد به صورتي باشد كه آسيبي به نماي ساختمان و يا ديوار پشتيبان خود وارد نكند.

به هيچ وجه لوله‌ها و سيستم‌هاي آبياري نبايد در ديد باشد.

شرايط محيطي مناسب گياهان پوششي ديوار سبز داخلي و خارجي


شرايط محيطي مناسب گياهان پوششي ديوار سبز داخلي و خارجي

چه گياهاني را مي توان براي ساخت ديوار سبز انتخاب كرد؟


طيف وسيعي از گياهان علفي، چمن هاي هميشه سبز، درختچه هاي كوچك، گياهان و حتي ميوه و سبزيجات را مي توان در ديوار سبز در منزل مورد استفاده قرار داد. بهتر است گياهان مناسب براي ديوار سبز را حتما در تركيب با گياهان مورد علاقه خود، تركيب كنيد. در انتخاب بهترين گياه مي توانيد از متخصصين و مشاورين شركت سبز نما بهره ببريد.

مزاياي ايجاد ديوار سبز چيست؟


نماي سبز از نظر ابعاد ز?ست مح?ط?، در كاهش آلودگ? هوا و آ??نده ها، كاهش گازهاي گلخانه اي، كاهش دماي مح?ط پ?رامون و تعد?ل پد?ده ي جز?ره ي گرما?? شهري، كاهش آلودگ? صوت?، كاهش مصرف انرژي و در ?ك ك?م بهبود ك?ف?ت مح?ط ز?ست نقش تع??ن كننده اي دارد. نماي سبز همچن?ن، با ا?جاد عا?ق حرارت? موجب ذخ?ره انرژي گرما?ش و سرما?ش در زمستان و تابستان و در نها?ت كاهش هز?نه ها در ارتباط با مصرف انرژي م? شود. س?ستم آب?اري قطره اي د?وارهاي سبز و چرخش آب در س?ستم، منجر به ا?جاد فضاي سبز با حداقل مصرف در آب است و ز?باسازي منظر شهري به عنوان د?گر مزا?اي اجتماع? ا?ن فن آوري نو مد نظر قرار م? گ?رد.


د?وار سبز در واقع بخش? از منظر عمودي است كه در آن ب?شتر پوشش گ?اه? مدنظر است. از د??ل توجه به د?وار سبز در بس?اري از كشورها، فضاي پرتراكم شهري به خصوص در بافت هاي مركزي آن است. زمان? كه از ا?ن نوع پوشش گ?اه? در د?وارهاي منظر شهري استفاده شود، د?وارها خنك تر م?شوند و تبادل انرژي كمتر م? شود. ا?جاد ا?ن نوع فضاي سبز همچن?ن موجب جذب تابش آفتاب توسط گ?اه مي گردد كه در نواح? گرم ميتواند اثر مطلوب? بر تعد?ل دما بگذارد. ?ك? د?گر از د??ل توجه جوامع مختلف به د?وار سبز، ا?جاد ز?باي هاي بصري است كه مي تواند اثر مطلوب? بر ساكنان ا?ن مح?ط ها داشته باشد و ك?ف?ت زندگ? و راندمان كاري را در آنها افزا?ش دهد.

طراحي و اجراي ديوار سبز با سبز نما


ما متخصصان باغباني عمودي هستيم. اين باغ‌ها كه در اصطلاح معماري به آن‌ها باغ عمودي يا ديوار سبز گفته مي‌شود در اطراف و اكناف مجتمع‌هاي مسكوني و تجاري بزرگ كاشته مي‌شوند و نمايي متفاوت و جذاب به آسمانخراش‌ها مي‌دهند. اين سيستم رشد، گياهان را بدون نياز به سرمايه گذاري در آب و نگهداري به طور منظم تشويق مي كند. ما عميقاً براي سؤالات شما ارزش قائليم و سعي مي كنيم به بهترين شكل ممكن به سؤالات شما پاسخ دهيم. جهت كسب اطلاعات بيشتر در زمينه طراحي باغ عمودي با ما تماس بگيريد. مي توانيد براي مشاهده ي طرح هاي ديوار سبز به سايت شركت سبز نما www.sabznama.com نيز مراجعه كنيد


[ بازدید : 329 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ايجاد بافت با كاغذ (پاپيه ماشه)، دانه بندي مختلف و انواع بتونه در هنر پتينه

سه شنبه 20 اسفند 1398
11:00
منم من

ايجاد بافت با كاغذ (پاپيه ماشه)، دانه بندي مختلف و انواع بتونه در هنر پتينه : پتينه به كمك چندين رنگ يك ظاهر شيك و زيبا ايجاد خواهد كرد. جالب است بدانيد كه پتينه، سمبل و نشاني از شادابي، نشاط دارد. بنابراين اگر مي خواهيد حس نشاط و امواج مثبت را در فضاي زندگي حاكم كنيد، همچنين از رنگ هاي تأثيرگذار پتينه كاري بهره ببريد، مي توانيد بخش هايي از دكوراسيون منزل خود را به اجراي پتينه اختصاص دهيد. مي توان از پتينه كاري در اتاق كار، اتاق خواب، پذيرايي و همچنين در فضاي استخر استفاده كرد. در واقع پتينه كاري هنري پر طرفدار است، كه با رنگ‌هاي دكوراتيو و ابزارهاي مختلف روي سطوح مختلف، بافت خاصي را ايجاد مي كند. در ادامه به موضوع ايجاد بافت با كاغذ(پاپيه ماشه)، دانه بندي مختلف و انواع بتونه در هنر پتينه خواهيم پرداخت. با ما همراه باشيد.


معرقي بافت در هنر پتينه


ايجاد بافت شيوه ايي است ابتكاري كه با ميزان خلاقيت و قدرت تجسم هنرمند رابطه مستقيمي دارد. در اين نوع شيوه كار كه همان ايجاد سطوح برجسته و نقش دار مي باشد در هنر نقاشي روي بوم ، نقاشي بر سطوح مختلف (مثل ديوار)، مجسمه سازي و نقش برجسته استفاده مي گردد. كه در هر كدام از رشته هاي هنري كاربردي متفاوت دارد. در هنر پتينه ما از اين تكنيك براي ايجاد برجستگي (ريز– درشت زياد يا كم) و ايجاد نقوش و حركات مختلف استفاده مي كنيم مواد و مصالح مختلفي كه بكار گرفته مي شوند.


بنابر ميزان جسميت و نوع دانه بندي و حتي رنگ كمك مي كنند، تا بنابراين سليقه و ميزان خلاقيت خود. آثار بسيار متنوع و زيبايي را خلق كنيم. بنابراين توصيه مي كنيم كه از تمامي مواد و ابزاري كه ذكر خواهد شد استفاده كرده و آنرا تجربه كنيد. زيرا تجربه كردن و بررسي هر كدام از تكنيك ها در ايجاد مهارت و بالا بردن قوه تصور ما كمك شاياني خواهد نمود و قدرت خلاقيت ما را بالا مي برد.


انواع بافت ها در هنر پتينه كدامند؟


1- ايجاد بافت با مواد و مصالح پودري 2 - ايجاد بافت به وسيله الياف 3- ايجاد بافت به وسيله كاغذ 4- بافت هاي داراي دانه بندي 5- ايجاد بافت به وسيله انواع بتونه ها 6- ايجاد بافت و به وسيله انواع خميرها 7- بافت با كاه گل 8- ايجاد بافت با انواع خرده آينه و شيشه .


3- ايجاد بافت به وسيله كاغذ در هنر پتينه


تعريف: از انواع كاغذ، به صورت چين خورده و چروك داده شده از چروك هاي ريز و يا درشت) براي ايجاد بافت استفاده مي گردد.

انواع كاغذها :


الف) دستمال كاغذي

ب) روزنامه

ج) كاغذ برش و پوستي

ه) پاپيه ماشه


ه) پاپيه ماشه


تعريف: از پاپيه ماشه يا خمير كاغذ با دو تكنيك مختلف مي توان استفاده نمود. بطوريكه يا مي توان پس از آماده كردن خمير (پاپيه ماشه ) آنرا به عنوان بافت به سطح كار كشيده و آماده پتينه كاري نمود. و يا مي توان از اين خمير داخل كار (اثر) مان را پر كرده و از آن حجم هاي سبك و انعطاف پذيري ساخت و حتي با استفاده از آرماتور (زيركار) و همين خمير حجم هايي بزرگ ساخت و سريع كار را براي مراحل بعد ( پتينه با رنگ آميزي) آماده كرد.


مواد وسايل كار:

شانه ي تخم مرغ يا جعبه شيريني و يادستمال كاغذي - چسب چوب يا سريش يا چسب كاغذ ديواري


روش كار:

قبل از شرح نحوه كار بايد اضافه كنيم كه خمير كاغذ يا پاپيه ماشه را مي توان با شانه ي تخم مرغ يا دستمال كاغذي كيلويي ساخت كه هر كدام خاصيت هاي خويش را دارند. بطوريكه شانه تخم مرغ يا جعبه شيريني به سرعت در آب حل مي شوند و استحكام آن ها نسبت به دستمال كاغذي بيشتر است. كه در هر دو مورد مي توانيم از پر كننده هايي مانند مل يا پودر سنگ يا خاك اره استفاده نمود.


روش كار به سه شيوه مي باشد:

شيوه اول :


شانه تخم مرغ يا جعبه شيريني را در آب گرم خيس كرده و بعد از چند ساعت آب آنرا گرفته در مخلوط كن يا چرخ گوشت قرار داده تا به شكل خمير در آيد. ( البته مي توان به جاي قرار دادن در چرخ گوشت سطح شانه تخم مرغ يا جعبه را ورقه ورقه در آورده و از هم جدا كنيم و پس از اضافه كردن چسب رقيق آنرا با دست ورز دهيم تا خمير ما بدست آيد ) در مرحله بعد كه خمير خيس خود را روي آن مي چسبانيم و اجازه مي دهيم تا كار كاملا خشك شده و سپس پتينه شود.


شيوه دوم كار با پاپيه ماشه :


مي توان با چند روش كار كرد: 1- اگر هدف قالب گيري از سطح بيروني يا سطح داخلي كار باشد. مي توان داخل قالب را با خمير پر كرده و يا سطح بيروني را با يك لايه از خمير بپوشانيم . پس از خشك شدن ما قالبي از خمير پاپيه ماشه داريم كه باز جنس خمير ولي با همان فرم دلخواهمان است.


2- به روش ديگر مي توان قالب گرفت به اين صورت كه ابتدا به وسيله سيم مفتولي آرماتوري كه حكم استخوان بندي طرح ما را دارد مي سازيم. سپس با استفاده از خمير لايه اي به عنوان گوشت و حجم كار به آن اضافه مي كنيم و به آن فرم مي دهيم و سپس لايه به لايه اين كار را تكرار مي كنيم تا حجم و فرم مورد نظر ساخته شود.


شيوه سوم:


دستمال كاغذي را درون ظرفي بزرگ (يك قابلمه) قرار داده و به اندازه دو برابر حجم آن آب اضافه مي كنيم آنرا روي اجاق گذاشته و به مدت ده دقيقه مي جوشانيم سپس محتوي ظرف را داخل آبكش ريخته و مي گذاريم آب اضافي آن گرفته شود. سپس به خمير بدست آمده ، چسب اضافه كرده و آنرا ورز مي دهيم و در نهايت آنرا براي استفاده از دو روش ذكر شده در بالا استفاده مي كنيم (قالب يا پوشاندن سطح اثر).


4 - ايجاد بافت با دانه بندي مختلف در هنر پتينه


تعريف: مي توان براي يكنواخت و صيقلي نبودن سطح كار از اين مواد كه شامل انواع ماسه ها، سنگ ها و شن ها مي باشد استفاده نمود.


مواد لازم:


چسب چوب رقيق و غليظ - انواع شن - ماسه و سنگ


روش ايجاد بافت با اين گونه مواد و مصالح:


ابتدا سطح اثر را يك لايه چسب چوب غليظ مي زنيم سپس ماسه يا شن را به سطح كار مي پاشيم، مي توان ماسه با سنگ و شن را ابتدا در چسب رقيق ريخته و پس از خيس شدن آنرا به سطح كار ماليد و كار را با آن پوشانده و با روش ديگر اينكه اگر اثر ما انواع ظروف و كوزه مي باشد آن ها را پس از زدن چسب روي توده ماسه يا شن يا سنگ غلطانيد. پس از خشك شدن وقتي كار را بصورت ايستاده قرار مي دهيم اضافات ماسه و شن ريخته شده و كار آماده پتينه كاري مي باشد.


5- ايجاد بافت با انواع بتونه ها در هنر پتينه


تعريف: بتونه ها موادي هستند كه به وسيله چسب يا پركننده ها ساخته مي شوند. از خمير رفيق تر بوده و بصورت آماده نيز به فروش مي رسند نحوه كار با بتونه ها مي تواند با دست باشد و يك كاردك.

انواع بتونه:

الف: جسو ( Gesso)

ب: بتونه چوب

الف: جسو: پودر نرمي است كه بصورت آماده موجود مي باشد از اين ماده براي ايجاد انواع بافت روي اجسام، حجم ها، ظروف و بوم نقاشي استفاده مي شود. شيوه كار: ابتدا سطح اثر را با يك لايه چسب مايع مي پوشانيم سپس سطح را با بتونه جسو آغشته كرده و آنرا مي پوشانيم . پس از ده دقيقه به وسيله كاردك يا انواع ابزار نقوش دلخواه را در سطح اثر ايجاد كرده و مي گذاريم تا بتونه خشك گردد و براي رنگ آميزي و پتينه كاري آماده شود.

ب: بتونه چوب : از اين بتونه براي پوشش كامل كار استفاده مي كنيم.


مواد لازم براي تهيه بتونه :


سريش - مل- رنگ پودري - آب ابتدا پودر سريش، پودر مل و پودر رنگ را مخلوط نموده و سپس بتدريج آب را به آن اضافه مي كنيم كه ميزان رقيق بودن يا غلظت بتونه ما بسته به نوع بافتي است كه مي خواهيم ايجاد گردد.


شيوه كار با بتونه چوب: ابتدا و در مرحله اول سطح اثر را يك لايه چسب چوب رقيق مي زنيم پس از آنكه بتونه را به آن اضافه كرده و با دست يا به وسيله كاردك روي كار را حركت داده و بافت دلخواه را ايجاد مي كنيم.


مواد بتونه رقيق:


3 قاشق غذاخوري پودر مل يك قاشق چسب چوب 2 قاشق آب مي باشد.


ديگران نيز اين مطالب را خوانده اند ...


* معرفي برخي از مواد و ابزار لازم هنر پتينه

* ايجاد بافت به وسيله الياف و كاغذ در هنر پتينه

* ايجاد بافت با خمير، كاه گل، آينه و شيشه در هنر پتينه


تاثير پتينه كاري بر دكوراسيون داخلي


با آموختن چند تكنيك ساده مي‌توانيد دكوراسيوني زيبا براي ديوار اتاق تان درست كنيد. ديوارها يكي از موثرترين بخش‌هاي دكوراسيون منزل هستند. چرا كه رنگ آنها تاثير زيادي در ظاهر خانه و روحيه ساكنان آن ايفا مي‌كند. شما مي توانيد با نصب تابلو دكوراتيو و پتينه بر ديوار، زيباي منحصر به فردي را به خانه خود ببخشيد.

علاوه بر اين گاهي هم پيش مي‌آيد كه احساس مي‌كنيد دكوراسيون منزلتان برايتان تكراري شده و حالت يكنواختي پيدا كرده است. در اين صورت نيازي نيست متحمل هزينه‌هاي زياد شويد و وسايل خانه‌تان را تعويض كنيد. حتي با رنگ كردن و پتينه كاري ديوارها به تنهايي مي‌توانيد تغييرات باور نكردني در دكوراسيون خانه ايجاد كنيد.


دوره آموزشي تابلوهاي دكوراتيو و پتينه در گرگان


مدرسه معماري داخلي آرت كانر برگزاركننده دوره تابلو هاي دكوراتيو و پتينه مي باشد. اين موسسه تلاش دارد كه جامعترين آموزش ها را به صورت كاربردي و مفيد به دانشجويان خود بياموزد كه آنها بتوانند به راحتي در گروه هاي طراحي شركت ها و توليدي هاي مختلف استخدام و فعاليت كنند.


برگزاري دوره آموزشي تابلو و دكوراتيو در مدرسه معماري داخلي آرت كانر


يكي از دوره هايي كه علاوه بر جذابيت زياد، امكان كار در آن زياد به چشم مي خورد دوره تابلوهاي دكوراتيو و پتينه است. مدرسه معماري داخلي آرت كانر با برگزاري اين دوره به افرادي كه اين دوره را به صورت كامل و موفق بگذرانند و نمونه كار نهايي قابل قبول به اساتيد دوره ارائه دهند، پس از پايان دوره، مدرك معتبر از وزارت علوم ارائه مي دهد تا بتوانند به راحتي وارد بازار كار شوند.


گذراندن دوره تابلوهاي دكوراتيو و پتينه توسط مدرسه معماري ارت كانر باعث مي شود تا افراد علاقمند به اين حوزه به اشراف و تسلط كافي در اين زمينه دست يابند و انواع راه حل و تكنيك هاي پتينه را بشناسند . مدرسه معماري آرت كانر با برگزاري گارگاه هاي آموزشي حضوري يا آنلاين و محصولات آموزشي به شما كمك ميكنيم تا در حوزه تخصصي خود بي رقيب باشيد.


[ بازدید : 512 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به افراکایا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]