اجاره ویلا در جنگل ابر شاهرود

يکشنبه 22 خرداد 1401
10:12
منم من

بسیاری از مردم در این گمان هستند که سمنان تمام کویر می باشد اما اگر در همین استان چند کیلومتری را به سمت شاهرود حرکت کنید به جنگلی زیبا بر می خورید که ابرها را در آغوش گرفته است. بهترین خانه های روستایی و کلبه های بومگردی بی نظیر با چشم اندازی فوق العاده در میان روستایی که در نزدیکی جنگل ابر می باشد و با بهترین امکانات رفاهی را در گلستانیها جستجوکنید.

جنگل ابر کجاست؟

جنگل ابر شاهرود یکی از بهترین مناطق خوش و آب و هوا می باشد که در حدود 45 کیلومتری شهر شاهرود در مسیر جاده آزادشهر قرار گرفته است. این جنگل به دلیل پوشش وسیعی از ابرها با نام جنگل ابر معروف شده است. جنگل ابر از نظر موقعیت مکانی در سمت شمال به جنگل های استان گلستان، از طرف جنوب به کوه قاسم، کوه ابر و قطری، از طرف شرق به منطقه اولنگ و از طرف غرب به کوه یخام و تکیانو منتهی می شود.

منطقه ای که جنگل ابر در آن واقع شده، در مجاورت دو ناحیه‌ی کم فشار (دشت گرگان) و پر فشار (منطقه‌ ابر) قرار گرفته است، همین امر سبب شده در هنگام انرژی گرفتن زمین، ابرها به راحتی جا به جا شوند. جنگل ابر قسمتی از جنگل های بزرگ هیرکانی می باشد که ارتفاع آن از سطح دریا زیاد است و به دلیل پایین بودن درجه حرارت در فصل گرما و همچنین وجود چشمه های فراوان و پوشش گیاهیی متنوع بسیار مورد استقبال مسافرین قرار گرفته است.

به طور کلی جنگل ابر در محل تلاقی سه‌ جریان اقلیمی اصلی غرب و جنوب آسیا، یعنی پرفشارهای سیبری (جریان خشک و سرد)، پرفشار جنب حاره (جریان گرم و بیابان‌زا) و زبانه‌های اطلس و مدیترانه (جریان معتدل و مرطوب) است. ترکیب این اقلیم‌های متفاوت و متضاد در یک منطقه کوچک جغرافیایی، در جهان کم‌نظیر است و همین امر باعث ایجاد تنوع گیاهی و جانوری در این منطقه شده است.

از گیاهان درختی موجود در این منطقه می توان بلوط، ممرز افرا، شیردار، توسکا، آزاد داغداغان و از گیاهان مرتعی گونه های کلاه میر حسن، چوبک، اسپرس، دم روباهی، آویشن و شبدر را نام برد.از جانوران این منطقه نیز می توان به خرس قهوهای، گرک، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش، کل و بز، شوکا، و از پرندگان کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته، قرقاول اشاره کرد.

جنگل ابر دارای چشمه سارهای بسیار زیادی است که می توان از مهم ترین این چشمه ها چشمه آلوچال و آب شرش را نام برد. اگر قصد سفر به دنیای ابرها را دارید حتما برنامه ریزی داشته باشید و می خواهید که با خودروی شخصی حرکت کنید تمامی جوانب را در نظر بگیرد زیرا ممکن است به یکباره ابرها در مسیر را بپوشانند و شما مسیر خود را گم کنید و یا درمسیر از پرتگاه به پایین پرتاب شوید. گردشگران می توانند در جنگل چادر بزنند ویک کمپ ایجاد کنند اما مسافران می توانند برای اجاره ویلا در جنگل ابر و یا کلبه های بومگردی در جنگل ابر اقدام نماییند و واحد مورد نظر را رزرو کنند.

رزرو خانه روستایی در جنگل ابر

روستای ابر،همان روستایی که دستمان را در دست جنگل ها میگذارد، خودش خشک و بی آب و علف است، اما از روستا که ۱۲ کیلومتر بروید به جنگل می‌رسید. شما اینجا تنها با درخت‌های سر به فلک کشیده که در ابر فرو رفته‌اند، روبه رو نیستید. در ابتدای جنگل چوپانان دام‌هایشان را برای چرا می‌آورند و هرچه جنگل را پیش بروید پوشش گیاهی هم انبوه تر می‌شود. خانه های روستایی از جنس مردم منطقه پذیرای شما هستند.

اقامتگاه بومگردی در جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر هم مانند دیگر نقاط کشور برای معرفی هویت و زیبایی خود مردم بومی منطقه اقامتگاه های بومگردی تاسیس کرده اند که شما را میمهان طبیعت بی نظیر خود می کند.

بهترین فصل سفر به جنگل ابر

اوایل فصل بهار فروردین ماه تا مهرماه شما میتوانید به بازدید از جنگل ابر بروید و یک سفر رویایی در کنار جنگل و ابرها برای خود رقم بزنید.


[ بازدید : 119 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به افراکایا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]